حوت 16, 1395 20:49 Asia/Kabul
  • سفیر افغانستان در تهران: خدمات ایران به مهاجران بی‌نظیر است

سفیر افغانستان در تهران با اشاره به وجود بیش از سه میلیون مهاجر افغان در ایران، گفت: خدماتی که جمهوری اسلامی ایران به مهاجران ارائه می‌کند در نوع خود بی‌نظیر است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)؛ «نصیر احمدنور» سفیر افغانستان در ایران روز دوشنبه در مراسم اختتامیه همایش ملی افغانستان شناسی در استان یزد مرکز ایران افزود: خدماتی که در ایران به مهاجران ارائه می‌شود، نشان دهنده وجود روحیه نوع‌دوستی و احساس مسوولیت در قبال مردم جهان در ایران است.

احمدنور صدور مجوز برای ورود و خروج قانونی مهاجران را یکی از درخواست‌های مهاجران افغان در ایران و دولت افغانستان دانست و گفت: صدور این مجوز نقش مهمی در توسعه اقتصادی، تقویت امنیت مرزی و تقویت روابط دو ملت ایران و افغانستان خواهد داشت.

احمدنور همچنین تاریخ، فرهنگ و تمدن دو ملت ایران و افغانستان را نقاط مشرکت دو کشور برشمرد و افزود: ایران و افغانستان مکمل همدیگر هستند و افغانستان‌شناسی به معنای ایران‌شناسی است.

چهارمین همایش ملی افغانستان‌شناسی با حضور مسوولان استانی، سازمان ملل متحد و نخبگان افغانستانی ساکن ایران، در استان یزد برگزار شد.

هدف برگزاری این همایش سه روزه، آشنایی نسل دوم و سوم پناهندگان افغان با وطن خود، گسترش فعالیت علمی و هنری و افزایش نشاط دانش آموزان افغان برای تقویت انگیزه بازگشت داوطلبانه به کشور خود اعلام شد.

 

کلیدواژه