حمل 27, 1396 17:22 Asia/Kabul

جنرال مک مستر مشاور امنیت ملی ایالات متحده امریکا که در رأس یک هیات عالی رتبه آن کشور به کابل آمده است، امروز یکشنبه (۲۷ حمل) با رهبران حکومت وحدت ملی افغانستان دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری ، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان با نشرخبرنامه ای گفته است که در این دیدار که در ارگ انجام شد، رهبران حکومت افغانستان و مشاور امنیت ملی امریکا در مورد مناسبات افغانستان و امریکا در عرصه‌های مختلف، امنیت، مبارزه با تروریزم، مسایل منطقوی، اقتصاد، توسعه و انکشاف بحث و تبادل نظر کردند.

در این دیدار محمد اشرف غنی گفت، تروریزم تهدید جدی برای امنیت و ثبات منطقه و جهان است و اگر برای دفع آن تلاش به موقع صورت نگیرد، بالای زندگی پنج نسل آینده تاثیر منفی خواهد گذاشت.

غنی، تروریزم، مواد مخدر و فساد اداری را تهدیدهای جدی در برابر امنیت، ثبات و پیشرفت دانسته بیان داشت که تروریزم و مواد مخدر معضل جهانی است، پس باید در مقابل آن کشورهای منطقه و جهان به صورت مشترک و با یک دیدگاه واضح بدون تفکیک تروریزم خوب و بد، مبارزه جدی نمایند.وی خاطرنشان کرد که حکومت افغانستان در راستای مبارزه با فساد اداری، اراده قوی دارد و در این خصوص عملاا تلاش‌های خویش را آغاز کرده‌است.

 وی تاکید کرد که فساد اداری بالای زندگی مردم تاثیر منفی گذاشته است و حکومت افغانستان برای مقابله با آن، تلاش‌های خویش را بیشتر کرده است.

سپس دکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائی گفت که تروریزم و مافیای مواد مخدر با یکدیگر پیوند دارند و همدیگر را تمویل می‌کنند، پس برای دفع این پدیده‌های خطرناک و شوم، به همکاری و مبارزه مشترک شرکای بین‌المللی به‌خصوص ایالات متحده امریکا نیاز است.

دکتر عبدالله بیان داشت که برعلاوه دفع خطر تروریزم، حکومت وحدت ملی در راستای اصلاحات و حکومت‌داری خوب تمرکز و تلاش می کند.

جنرال مک مستر نیز در این دیدار گفت:" ما به طور واضح این را درک می‌کنیم که حکومت افغانستان برعلاوه ارزیابی دقیق، در عرصه مبارزه با فساد اداری تمرکز زیادی دارد و در این عرصه نتایج سعی و تلاش حکومت افغانستان محسوس است".

وی اظهار داشت که تروریزم و مواد مخدر برای منطقه و جهان تهدید و خطر مشترک است و برای از میان برداشتن این تهدیدات و خطرات، باید تمام کشورها به طورمشترک و جدی مبارزه نمایند.

جنرال مستر، آوردن اصلاحات را مهم خوانده گفت، درخصوص اصلاحات و پیشرفت‌های که در افغانستان صورت گرفته است برای مردم امریکا معلومات و اطمینان خواهد داد.

این سفر در حالی انجام میشود که امریکایی ها بزرگترین بمب غیرهسته ای جهان را به بهانه مبارزه با داعش در ننگرهار آزمایش کردند.

آگاهان سیاسی افغان این حمله امریکایی ها را در راستای رقابت با روسیه در افغانستان بر می شمارند.

جزئیات این خبر در گزارش همکارمان قریشی موجود است.