پارلمان افغانستان حمله به پایگاه ارتش در مزار شریف را تکان دهنده دانست 
(last modified Sun, 23 Apr 2017 04:13:07 GMT )
ثور 03, 1396 08:43 Asia/Kabul
  • پارلمان افغانستان حمله به پایگاه ارتش در مزار شریف را تکان دهنده دانست 

نمایندگان پارلمان افغانستان حمله مهاجمان  به پایگاه ارتش این کشور در نزدیکی مزار شریف مرکز ولایت بلخ را تکان دهنده دانستند .

به گزارش ایرنا،  نایب رئیس اول پارلمان افغانستان در نشست علنی روز شنبه ضمن ابراز نگرانی از وخامت اوضاع امنیتی کشورش ،از محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان خواست به مسائل امنیتی بیشتر از قراردادها توجه کند.
«شریفی بلخابی» یکی از نمایندگان پارلمان افغانستان ،حمله مهاجمان به پادگان لشگر 209 شاهین ارتش  درولایت بلخ را  جنایت ضدبشری خواند وگفت  وزیر دفاع باید در این زمینه پاسخگو باشد .
«عبدالودود پیمان» یکی دیگر از نمایندگان پارلمان افغانستان نیز «حامد کرزی» رییس جمهور پیشین این کشور را به دلیل حمایت از طالبان ، عامل ریختن خون سربازان ارتش دانست .
«ناهید فرید» دیگر نماینده پارلمان افغانستان هم گفت سران دولت  وحدت ملی این کشور باید اختلافات خود را کنار بگذارند و به امنیت بیش از پیش توجه نشان دهند.

 معاون لشگر 209 ارتش افغانستان درمزار شریف  اعلام کرد  در حمله  تروریست ها به پایگاه  ارتش در نزدیکی مرکزولایت بلخ 138 تن کشته و  64 تن دیگر زخمی شده اند.

طالبان جمعه  گذشته با خودروی مملو از مواد منفجره به پادگان لشگر 209 شاهین ارتش در شمال این کشور حمله کردند و سپس با نظامیان درگیرشدند که این درگیری پس از 5 ساعت با از پای درآمدن مهاجمان  پایان یافت.

 

 

کلیدواژه