ثور 05, 1396 19:16 Asia/Kabul

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان امروز از کشته و بازداشت ‌شدن شماری از افراد مربوط به گروه تروریستی حقانی در ولایت لوگر خبر می‌دهد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، این ضربه به شبکۀ حقانی در یک عملیات ویژه وارد شده‌ است.

در این عملیات دو تن از هراس‌ افگنان کشته شده و پنج نفر دیگر آنان از سوی نیروهای امنیت ملی زنده بازداشت شده اند.

گل رحمان مشهور به رحمانی، باتور مشهور به نصرت، الیاس مشهور به فیضان، انار گل و طلا محمد کسانی هستند که بازداشت گردیده‌اند.

امنیت ملی می‌گوید تروریستان یادشده مربوط به جلیل مقدس، یکی از فرمان‌ دهان شبکۀ حقانی به خاطر انجام حمله‌ها در ولایت لوگر گماشته شده بودند.

هم‌ چنان در خبرنامۀ ریاست امنیت ملی آمده‌ است که در این عملیات ۳۰ صندوق مرمی دهشکه، ۱۶ مرمی توپ ۸۲ ملی‌متری، شش مرمی هاوان،۱۶ مرمی راکت و برخی از اسناد و مدارک دیگر نیز به دست آمده‌است.

بر اساس خبرنامه هراس‌ افگنان بازداشت ‌شده اعتراف کرده‌اند که از آن طرف خط دیورند به خاطر ناامن‌ کردن ولایت لوگر فرستاده شده‌اند.

از سوی دیگر مقام‌های امنیتی ولایت نیمروز نیز از کشف و ضبط یک محموله بزرگ مواد مخدر در این ولایت خبر می‌دهند.

"خواجه‌جیلانی ابوبکر" فرمانده پلیس ولایت نیمروز به رسانه ها گفته است که مقدار ۲۷۴ کیلوگرم مواد مخدر نوع هروئین از سوی نیروهای امنیتی این ولایت کشف و ضبط شد.

وی افزود که این مقدار مواد؛ در دو موتر نوع ترانزیتی به صورت ماهرانه‌ جاسازی شده بود؛ وی همچنان افزوده است که در پیوند به این رویداد دو تن دستگیر شده‌ و قضیه تحت بررسی قرار دارد.

جزئیات این خبر در گزارش همکارمان نوروزی موجود است.