حمایت نظامیان آمریکا از داعش در ولایت ننگرهار
(last modified Wed, 03 May 2017 11:37:21 GMT )
ثور 13, 1396 16:07 Asia/Kabul
  • حمایت نظامیان آمریکا از داعش در ولایت ننگرهار

نماینده مردم ولایت "ننگرهار" در مجلس افغانستان از حمایت نظامیان آمریکائی از گروه تروریستی داعش در ولایت ننگرهار خبر داد.

به گزارش ایرنا "ظاهر قدیر" نماینده ننگرهار در نشست علنی مجلس افغانستان اعلام کرد، شمار زیادی از عناصر داعش عصر دیروز در منطقه "مسجد سفید"  شهرستان "چپرهار" در محاصره طالبان قرار گرفته بودند که نظامیان آمریکائی با استفاده از هواپیماهای جنگی به کمک آنها شتافتند و آنان را ازاین مهلکه نجات دادند. 

وی افزود: با آغاز درگیری میان طالبان و داعش هواپیماهای آمریکایی و نیروی ویژه آنان در منطقه به پرواز درآمدند و طالبان را هدف حمله قرار دادند و داعشی های محاصره شده را نجات دادند.

ظاهر قدیر تاکید کرد که طالبان و گروه تکفیری داعش هر دو دشمن مردم افغانستان هستند اما آمریکا گرایش بیشتری به داعش دارد.

عضو مجلس افغانستان پیش از این، پس از اقدام امریکا در پرتاب بمب غیر اتمی در ولایت ننگرهار گفته بود امریکا در جهت فریب افکار عمومی و به دروغ گفته بود که در این حمله اعضای داعش کشته شدند بلکه این بمب را با هدف دسترسی به معادن با ارزش این منطقه پرتاب کرده است .

به گفته وی، آمریکا زمینه استخراج این معادن را فراهم کرد و اکنون قصد دارد زمینه استخراج آن معادن را برای داعشی های مستقر در این منطقه تسهیل کند.

پیش از این برخی از نمایندگان مجلس افغانستان هم گفته بودند که شب هنگام هواپیماهای ناشناس تجهیزات نظامی به گروه های تروریستی از جمله داعش در ولایت ننگرهار می رسانند.

 

کلیدواژه