ثور 16, 1396 15:13 Asia/Kabul

غرفه خانه ادبیات افغانستان در سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مورد استقبال فراوان بازدیدکنندگان و علاقمندان فرهنگ و کتاب قرار گرفت .

"محمد سرور رجایی " معاون خانه ادبیات افغانستان در گفتگو باخبرنگار رادیو دری با اشاره به حضور افغانستان در سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت : بسیار خرسندیم که توانستیم در این نمایشگاه حضور داشته باشیم و حضور شرکت های انتشاراتی سوق ، احراری ، تاک و همچنین خانه ادبیات افغانستان و خانه کودک افغانستان بسیار مورد استقبال بازدیدکنندگان و علاقمندان اعم از مهاجرین افغانستانی ساکن ایران و دوستان ایرانی مواجه شده است .

به گفته وی گرچه حضور افغانستان در این نمایشگاه کم رنگ است اما اسقبال بی نظیر بازدیکنندگان از این غرفه ها ، نشان دهنده این است که در راه رسیدن به فضای یگانگی زبانی و همدلی بین ایران و افغانستان موفق بوده ایم.

وی در ادامه افزود : انتقاد بازدیدکنندگان و علاقمندان از غرفه های انتشاراتی افغانستان ، گران بودن کتابها بود که این امر رونق خرید کتاب را تحت تاثیر قرار داده است .

معاون خانه ادبیات افغانستان در ادامه از مسئولان فرهنگی ایران و افغانستان خواست تا درراستای تقویت همکاریهای فرهنگی و انتقال کتب و آثار مفید بین دوکشور تلاش بیشتری انجام دهند و تسهیلات بیشتری برای فرهنگیان و ناشران دو کشور در نظر گرفته شود .

سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، از ۱۳ ثور آغاز به کار کرده و تا ۲۳ ثور  به کار خود ادامه می دهد.