تاکید بر ادامه همکاری جامعه جهانی با دولت افغانستان برای مبارزه با فساد اداری
(last modified 1396-02-19T04:33:55+00:00 )
ثور 19, 1396 09:03 Asia/Kabul
  • تاکید بر ادامه همکاری جامعه جهانی با دولت افغانستان برای مبارزه با فساد اداری

نماینده ویژه اتحادیه اروپا در افغانستان بر ادامه همکاری جامعه جهانی با دولت کابل برای مبارزه با فساد اداری در این کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، "فرانز مایکل میلبن"، نماینده ویژه اتحادیه اروپا درافغانستان دیروز(دوشنبه) درسومین نشست سالانه‌ اتحادیه‌ اروپا برای مبارزه با فساد در کابل از ادامه تلاش‌های جدی برای مبارزه با فساد در ادارات افغانستان خبر داد وگفت، جامعه جهانی به همکاری با دولت افغانستان در این زمینه ادامه می‌دهد.

"فرانز مایکل میلبن"، با اشاره به رنج مردم افغانستان به جهت وجود بی عدالتی و فساد اداری در این کشور افزود، برای مبارزه با این پدیده مرکز مبارزه با فساد در افغانستان شکل گرفت.

نماینده ویژه اتحادیه اروپا در افغانستان همچنین افزود، برای برقراری صلح در افغانستان باید از قدرتمند شدن طالبان جلوگیری کرد و با پدیده فساد به ویژه در میان نیروهای امنیتی افغان مبارزه کرد.

درهمین حال "محمد اشرف غنی" رئیس‌ جمهوری افغانستان هم در این نشست بر عزم ملی در مبارزه همه جانبه با فساد در کشورش تاکید کرد و گفت، دولت کابل برای مبارزه با فساد در افغانستان به همکاری مجامع بین‌المللی نیاز دارد.

اشرف غنی افزود، برای بررسی عوامل تشدید فساد در افغانستان، نباید نقش شرکت های خارجی در بازسازی این کشور را فراموش کرد.

به اذعان "اداره بازرسی روند بازسازی افغانستان" که نهادی آمریکایی است، شرکت های خارجی مسئول در امور بازسازی افغانستان در گسترش فساد اداری و مالی این کشور نقش غیر قابل انکاری دارند.

 

 

کلیدواژه