جوزا 07, 1396 08:01 Asia/Kabul
  •  ادعای فرمانده ناتو درباره مبارزه با گروه های تروریستی در افغانستان

فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان ادعاکرد، نیروهای طالبان قصد دارند امسال بار دیگر ولایت "قندوز" را تصرف کنند اما اجازه سقوط مجدد این ولایت را به آنها نخواهیم داد.

­

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از کابل، این اظهارات درحالی بیان شد که هیئتی متشکل از مقامات ارشد امنیتی برای بررسی وضعیت  قندوز به این ولایت سفر کرده است.

جنرال نیکلسون فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو، طارق شاه بهرامی سرپرست وزارت دفاع و جنرال مرادعلی مراد معاون امنیتی وزارت داخله افغانستان در این هیئت حضور دارند.

فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو گفت، سال گذشته نیروهای طالبان چهار بار تلاش کردند قندوز را سرنگون کنند اما اکنون با استقرار نیروهای ائتلاف و افغان در قندوز، این ولایت بار دیگر سقوط نخواهد کرد.

ادعای فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان درباره حمایت از نیروهای افغان در رویارویی با تروریست ها در حالیست که بسیاری از مردم و مسئولان افغانی معتقدند حمایت های مالی و نظامی امریکا و ناتو از گروههای تروریستی عامل اصلی ناامنی در افغانستان است .

همزمان با سفر مقامات ارشد امنیتی به قندوز، نمایندگان مردمی در شورای ولایتی قندوز با هشدار درباره وضعیت شکننده امنیتی این ولایت اعلام کردند که امکان سقوط مجدد قندوز توسط مخالفان دولت وجود دارد.

طارق شاه بهرامی سرپرست وزارت دفاع افغانستان گفت: عملیات‌ گسترده‌ای برای بهبود وضعیت امنیتی در شمال در ولایت های قندوز، تخار، بغلان، سرپل و فاریاب آغاز و گسترش خواهد یافت.

 

کلیدواژه