تاکید علمای هرات بر اتحاد بیشتر شیعه و سنی در ماه مبارک رمضان
(last modified 1396-03-07T14:19:32+00:00 )
جوزا 07, 1396 18:49 Asia/Kabul

علما و روحانیون ولایت هرات از مومنان روزه دار در ماه مبارک رمضان خواسته اند تا با حفظ وحدت و انسجام اسلامی، از طرح هرگونه مسائل اختلافی در میان امت جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،روحانیون و علمای ولایت هرات درغرب افغانستان ماه رمضان را ماه سازندگی انسان و رسیدگی به تعالی بندگی دانسته و  به همین خاطر تاکید کردند تا به مباحث اشتراکی میان مذهب اسلامی تاکید شود.

حجت الاسلام والمسلمین «موسی رضایی»، رئیس شورای علمای تشیع هرات در جمع ده ها تن از روحانیون و امامان مساجد، خواهان این شد تا با تکیه بر عبادات و واجبات ماه مبارک رمضان، در رشد وحدت اسلامی تلاش صورت بگیرد.
او در صحبتهای خود به تمامی روحانیون شیعه توصیه کرد که از سخنرانی ها و مباحث اختلافی خود داری کنند و در صحبت‌های خود بیشتر به اشتراکات میان مذاهب بپردازند.

وی تاکید کرد که دشمنان اسلام در انتظار این هستند که از کوچکترین فرصت برای نفاق میان امت سلامی استفاده کنند.
حجت الاسلام رضایی همچنین برای هماهنگی هرچه بیشتر میان مساجد، از علمای دینی خواست تا در وقت های شرعی اذان را در زمان واحد سر دهند.
به بیان وی، این هماهنگی میتواند تا مومنان روزه دار را از هرگونه بلاتکلیفی و یا سردرگمی نجات دهد.

پلیس غرب افغانستان هم با فرارسیدن ماه رمضان از برنامه‌های امنیتی اش در مرکز شهرها و ولسوالی‌های ولایت‌های «هرات؛ غور، فراه و بادغیس» خبر داده است.

«عبدالروف احمدی» سخنگوی فرماندهی پلیس غرب افغانستان به رادیودری گفت: با حلول ماه مبارک رمضان تمهیدات امنیتی را برای جلوگیری از هرگونه حمله‌ی احتمالی مخالفان مسلح دولت در این حوزه از افغانستان گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در ماه رمضان در نزدیکی تمامی مساجد و عبادت‌گاه‌ها نیروهای امنیتی حضور خواهند داشت و در تلاش تامین امنیت و ایجاد فضای آرام برای نمازگذاران هستند، افزود: نیروهای امنیتی از این پس برای هیچ فرد و یا گروهی اجازۀ تفرقه اندازی در بین مسلمانان را نخواهند داد.
سخنگوی پلیس غرب افغانستان با بیان اینکه مردم افغان با خیال آسوده می‌توانند در این ماه با برکت به عبادات شان تا هر ساعتی از شب بپردازند، تصریح کرد:  همکاری مردم هم در تامین امنیت مهم بوده و مردم هرات همکار خوب پلیس در همه عرصه‌ها هستند.
این مقام امنیتی افغان از مردم خواست تا در صورتی که مورد مشکوکی را می‌بینند، پلیس را در جریان بگذارند.

مردم مومن و خدادوست ولایت هرات همه ساله در این ماه، با شکوه فراوانی نمازهای جماعت، را برپا و مراسم‌های ویژه‌یی به مناسبت ماه مبارک رمضان، اطعام فقرا و مساکین، را برگزار می‌کنند.

روز گذشته  نیز یک تن از تجار خیر ولایت هرات برای ده‌ها  خانواده‌ بی بضاعت در  این ولایت کمک‌های غذایی از جمله برنج‌، روغن، چای و شکر را اهدا کرد.

خطبا و واعظان مساجد نیز از نمازگذاران خواستند تا همسایه‌های فقیر خود را فراموش نکنند و در حد توان در این ماه متبرک  برای آنان کمک‌های نقدی و مالی شان را اهدا کنند.

جزئیات این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.