جوزا 14, 1396 15:52 Asia/Kabul
  • رییس جبهه نوین ملی افغانستان: حملات تروریستی در کشور نتیجه بی‌کفایتی حکومت است

اعضای جبهه ملی نوین افغانستان حکومت را در زمینه تامین امنیت این کشور به بی‌کفایتی متهم کرده می‌گویند که حکومت هیچ‌گونه برنامه‌‌ای برای تامین امنیت ندارد.

به گزارش رادیو دری به نقل از جمهور،اعضای جبهه نوین ملی افغانستان در نشستی خبری امروز یکشنبه ( ۱۴ جوزا ) از بی‌برنامه گی حکومت در زمینه تامین امنیت شهروندان به شدت انتقاد کرده و حملات تروریستی اخیر را نتیجه بی کفایتی حکومت می‌داند.

 انورالحق احدی رییس جبهه ملی نوین افغانستان حملات روز چهار شنبه و شنبه کابل را تقبیح کرده می‌گوید، حکومت نه توان حل مشکل مردم و نه توان رهبری را دارد. 

به باور احدی حملات تروریستی در هفته اول ماه رمضان نتیجه بی‌کفایتی و ناتوانی حکومت بوده است.

ناتوانی‌که رییس جمهور غنی نیز آن‌را پذیرفته و گفته بود نهادهای امنیتی ناتوانی هایی دارد که باید حل شود.

وی حکومت وحدت ملی را فاقد برنامه مشخص در زمنیه تامین امنیت دانسته می‌گوید که فراخوان اجماع ملی از به خاطر تامین امنیت و بهتر شدن وضعیت از سوی حکومت؛ عوام فریبی است.

رییس جبهه ملی نوین افغانستان از حکومت می‌خواهد که به ناتوانی و عدم مدیریت خود اعتراف کرده و برای اعلام استعفای خود آمادگی بگیرد تا سیاسیون افغانستان و جامعه بین المللی بر یک میکانیزم بدیل توافق کند. 

برگزاری انتخابات زود هنگام نیز از دیگر خواسته‌های جبهه ملی نوین است.

انتخاباتی که برگزاری آن به اجرایی شدن اصلاحات انتخاباتی میان رهبران حکومت گره خورده است.

 احدی از دیگر احزاب سیاسی نیز می‌خواهد تا یک مجلس کلان را برای بررسی حوادث هفته گذشته ایجاد کنند تا برای حل مشکل آن روی یک میکانیزم مشخص توافق شود.

جبهه ملی نوین افغانستان در حالی از بی‌برنامه گی حکومت انتقاد می‌کند که در هفته نخست ماه مبارک رمضان در نتیجه دو حمله انفجاری در کابل بیش از صد تن کشته و نزدیک به ۵۰۰ تن دیگر زخم برداشته اند.