سرطان 04, 1396 16:28 Asia/Kabul
  • فرمانده ارتش پاکستان: افغانستان به جای اتهام زدن به پاکستان سهم خود از مبارزه با تروریسم را ادا کند

فرمانده ارتش پاکستان اعلام کرد که پس از حادثه ۱۱سپتامبر این کشور بیشترین قربانی در مبارزه با تروریسم را داده است بنابراین افغانستان به جای اتهام زنی، سهم خود از مبارزه با تروریسم را ادا کند.

به گزارش رادیو دری به نقل از «اکسپرس نیوز»، «ژنرال قمر جاویدباجوا» فرمانده ارتش  پاکستان  اعلام کرد که این کشور بیشترین آسیب را دیده است بنابراین افغانستان به جای این که اسلام‌آباد را به همکاری با تروریسم متهم کند؛ سهم خود را در این جنگ ادا کند.

«ژنرال باجوا» در نشستی با سران ارتش پاکستان، حملات تروریستی اخیر به شهرهای کویته و پیشاور را بررسی کرد و درباره حضور گروه‌های تروریستی در خاک افغانستان نیز هشدار داد.

وی با ابراز رضایت از عملکرد نیروهای زمینی پاکستان گفت که ارتش نمادی از مردم شجاع این کشور است که در برابر حوادث با قدرت ایستادگی می‌کند.

فرمانده ارتش پاکستان اظهار داشت دنیا فداکاری پاکستان در مبارزه با تروریسم را قبول ندارد در حالی که این کشور قربانی‌های زیادی را در مبارزه با تروریسم داده است.

ژنرال باجوا تصریح کرد افغانستان نیز در مبارزه با تروریسم باید نقش خود را ایفا کند، زیرا با اتهام زنی کاری انجام نخواهد شد.

وی گفت مبارزه با تروریسم ادامه دارد و اجازه استفاده از خاک پاکستان علیه کشور دیگری داده نخواهد شد.

فرمانده ارتش پاکستان درباره حملات اخیر در کویته و پاراچنار اظهار داشت دشمن با این حملات سعی در نابودی امنیت و شادی مردم دارد اما با وجود نیروهای ارتش در این کار موفق نخواهند شد.

حملات تروریستی به شهرهای کویته و پاراچنار در روز قدس بیش از 100 کشته و 400زخمی برجا گذاشت.