عبدالله: کلید حل مشکلات افغانستان همکاری علما و مردم با نیروهای امنیتی است
(last modified 1396-04-13T08:57:27+00:00 )
سرطان 13, 1396 13:27 Asia/Kabul

عبدالله عبدالله، رییس اجراییه دولت وحدت ملی افغانستان راه بیرون رفت از مشکلات امنیتی را همکاری علما و نهادهای اجتماعی با نیروهای امنیتی دانست.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،«عبدالله عبدالله»، رییس اجراییه دولت وحدت ملی افغانستان در نشست خبری در رابطه با «اوضاع امنیتی کابل و راه بیرون رفت» ضعف موجود را عدم هماهنگی نهاد های امنیتی افغانستان خواند و گفت: بین برخی از نهادهای امنیتی همکاری وجود ندارد.

وی همچنین عدم ارتباط نهاد‌های امنیتی با نمایندگان مردم در ولایات را یک نقطه ضعف دانست.

عبدالله تاکید کرد: باید به مردم حقایق گفته شود، ما هر چه قدر سعی و تلاش کنیم باز هم کمی و کاستی‌هایی وجود دارد، نیروهای امنیتی باید منبع اطمینان برای مردم باشند و در دفاع از قانون، اجرای قانون و حفاظت از قانون بیشتر از گذشته تلاش کنند.

وی افزود: مردم باید بدانند که صدایشان به گوش نیروهای امنیتی می‌رسد، همانطور که تامین امنیت اساسی است دفاع از حقوق مردم هم یک مسئولیت اساسی است.

وی راه بیرون رفت از مشکلات را همکاری علما و نهادهای اجتماعی با نیروهای امنیتی می‌داند.

رییس اجراییه دولت وحدت ملی گفت: هر عملی که باعث نفاق بین اقوام شود، باعث تقویت دشمنان این سرزمین خواهد شد.

عبدالله در مورد حملات تروریستی اخیر کابل گفت: شاهد حوادث دردناکی در شهر کابل بودیم، اکنون ما منتظر نتیجه نهایی بررسی اقدامات تروریستی اخیر هستیم.

رییس اجراییه اضافه کرد در این نشست تدابیری به خاطرامنیت اتخاذ می گردد که باعث بروز مشکل برای مردم نشود وهمچنین از اعتراض کنندگان خواست اعتراضاتشان را در چوکات قانون مطرح کنند.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان قریشی موجود است.

 

کلیدواژه