سرطان 31, 1396 18:26 Asia/Kabul
  • سران دولت وحدت ملی از دختران روباتیک افغانستان تقدیر کردند

محمداشرف غنی رییس جمهور و عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی افغانستان از دختران روبات ساز این کشور تقدیر کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، «محمداشرف غنی» رییس جمهور و «عبدالله عبدالله» رییس اجراییه حکومت وحدت ملی افغانستان از دختران روبات ساز این کشور تقدیر کردند و  آنها را به عنوان الگوی دختران افغان معرفی کردند.

دختران روبات ساز افغان پس از شرکت در یک مسابقه بین المللی در امریکا، صبح امروز شنبه  31 سرطان  وارد کابل شدند و در فرودگاه مورد استقبال مقام‌های دولتی و شهروندان این کشور قرار گرفتند.

«محمد اشرف غنی»، رییس جمهور افغانستان امروز با این دختران در ارگ دیدار کرد. دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری اعلام کرد که غنی و بانوی اول افغانستان در پذیرایی از تیم رباتیک دختران افغان، افتخار‌آفرینی آنها را ستایش و از آنها به عنوان الگو برای دختران یاد کردند.

دفتر مطبوعاتی ریاست اجراییه دولت وحدت ملی افغانستان  نیز اعلام کرد که  «عبدالله عبدالله» رییس اجراییه دولت وحدت ملی افغانستان نیز با دختران ربات ساز کشور در قصر سپیدار دیدار کرد و از آنها قدرانی کرد.

تیم روبات‌سازان افغانستان در مسابقات آمریکا از میان 162 کشور مدال شجاعت را به دست آوردند و دختران روبات ساز افغانستان در این دیدارها خواستار ادامه تحصیل و تامین امنیت شان شدند.