سنبله 01, 1396 14:30 Asia/Kabul
  • جنگ داعش بیش از آن که جنگ نظامی باشد جنگ تفکر و در برابر تفکر ولایی است

یک تن از روحانیون فعال افغان تاکید کرد: جنگ داعش بیش از آن که جنگ نظامی باشد جنگ تفکر است و در برابر تفکر ولایی و قرآنی علم شده است.

آیت الله سید محمود هاشمی ارزگانی در محفل انس با قرآن که از سوی مرکز فعالیت های فرهنگی-اجتماعی تبیان افغانستان در مشهد در شام شهادت حضرت امام محمد تقی علیه السلام به همین مناسبت و نیز یادبود شهدای وقایع اخیر در افغانستان برگزار شد گفت: دشمنان به دنبال گرفتن فکر دینی و ولایی از مسلمانان هستند و داعشی ها و سایر تروریست ها در حقیقت سربازان آنان برای مقابله با تفکر ولایی هستند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری این مدرس حوزه علمیه با اشاره به اعلام استراتژی جدید امریکا در افغانستان و تصمیم بر افزایش نیروهای امریکایی یادآور شد که ده ها هزار نیروی امریکایی هم در افغانستان نتوانستند کاری از پیش ببرند اما آنان به دنبال جنگ فکری و اعتقادی هستند و این نیروها در حقیقت سربازان داعش می باشند و برای یاری رساندن به این گروه وارد افغانستان می شوند تا با تفکر دینی بجنگند.

وی همچنان خاطرنشان کرد: قرائت داعشی از دین در حقیقت در برابر قرائت حقیقی مانند قرائت جمهوری اسلامی ایران از دین و تفکر دینی ایجاد شده زیرا دشمن به این نتیجه رسیده که با مسلمانان تنها از راه نظامی نمی توانند بجنگند بلکه با فکر حقیقی اسلام هم باید مبارزه کنند، از اینرو امروز در یک دست شمشیر دارند و در دست دیگر تفکر.

به گفته هاشمی ارزگانی برای دشمنان اسلام تفاوتی ندارد که با مسلمانان در ایران بجنگند یا در افغانستان، عراق، سوریه و یا هر نقطه دیگر جهان اما برخی مسلمانان از روی سادگی بین خود مرزهایی ایجاد می کنند و حتی در یک کشور اسلامی مانند افغانستان خطوط قومی، منطقه ای و زبانی ایجاد می شود.

وی افزود: ضروری است که مسلمانان با گذر از مرزهای جغرافیایی، سیاسی و مذهبی پشت سر یک رهبر دینی و سیاسی قوی در برابر دشمنان حرکت کنند زیرا در اسلام در حقیقت امام و امت وجود دارد نه دولت و ملت.

هاشمی ارزگانی تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم تصریح کرده زمانی به یاری مردم خواهد آمد که پیشاپیش آنان رهبر و پیشوای واقعی قرار داشته باشد، مردم هم باید امام زمان خود را بشناسند و نماینده امام زمان و رهبر خود را نیز بشناسند و در شرایط کنونی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای در موقعیت رهبری دنیای اسلام قرار دارد که همه مسلمانان برای پیروزی در برابر دشمنان باید به این امر توجه داشته باشند.