سنبله 15, 1396 11:08 Asia/Kabul
  • مشاور امور پناهجویان سفارت آلمان در تهران: ایران باوجود تحریم به پناهجویان افغانستان خدمات خوبی ارائه داده است

«باربارا مای» مشاور امور پناهجویان سفارت آلمان در تهران گفت: ایران میزبان بیش از 3 میلیون مهاجر افغان در طول بیش از ۳ دهه است و خواستار گسترش بیشتر فعالیت های ایران در زمینه آموزش و بهداشت مهاجران شد.

به گزارش رادیو دری،«باربارا مای» مستشار  آلمان در ایران و مشاور امور پناهجویان سفارت آلمان در تهران در گفتگو با فارس، در رابطه با حضور بیش از 3 میلیون مهاجر افغانستانی در ایران گفت که از حضور بیش از 3 میلیون مهاجر افغانستانی در ایران کاملا آگاه است و می داند که ایران بیش از بیش از 3 دهه میزبان این مهاجرین بوده است.

مشاور امور پناهجویان سفارت آلمان در تهران در رابطه با خدمات جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف آموزشی، بهداشتی و فرهنگی گفت: از کمک ها و تلاش‌های ایران به همراه سایر نهادهای بین المللی و جهت خدمات رسانی آگاهی کامل دارد.

وی در رابطه با شرایط و وضعیت پناهجویان در کشور آلمان اظهار داشت: شرایط پناهجویان همانند 2 سال گذشته در آلمان بحرانی نیست و در حال حاضر پناهجویان در آلمان ادغام شده اند و کشور آلمان مشکلی از این بابت ندارد.

مای در بخشی از صحبت هایش با اشاره به تلاش ها و کمک‌های سازمان های ملل به پناهجویان در ایران و در پاسخ به خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس در رابطه با اینکه آیا این کمک را به کشور ایران که در تحریم بسر می برد به کمک 2 میلیون یورویی اشاره کرد.

مشاور امور پناهجویان سفارت آلمان در تهران در رابطه به ارائه راهکارهای جهت بهبود وضعیت پناهجویان، کما این که این فعالیت تا کنون نیز توسط ایران جریان داشته است خواستار گسترش این فعالیت  در حوزه آموزش، بهداشت و معیشت مهاجرین و پناهجویان شد و همه کشورها را ترغیب به ادامه این فعالیت‌ها کرد.