سنبله 18, 1396 15:37 Asia/Kabul
  • شانزدهمین سالروز شهادت احمدشاه مسعود قهرمان ملی افغانستان
    شانزدهمین سالروز شهادت احمدشاه مسعود قهرمان ملی افغانستان

از شانزدهمین سالروز شهادت احمد شاه مسعود قهرمان ملی افغانستان با حضور دکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی؛حامد کرزی رییس جمهور پیشین؛ عبدالرب رسول سیاف، رهبر جهادی؛ صلاح‌الدین ربانی، رییس حزب جمعیت اسلامی و سرپرست وزارت امور خارجه و شمار زیادی از وکلای پارلمان و اعضای کابینه امروز در کابل تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی در این مراسم یک‌بار دیگر از گروه طالبان خواست تا دست از خشونت برداشته و به روند صلح بپیوندند.

همچنین عبدالرب رسول سیاف، رهبر جهادی کشور در مراسم یادبود از شهادت احمد شاه مسعود با تاکید بر اینکه احمد شاه مسعود مستحق لقب قهرمان ملی بود؛ گفت که احمد شاه مسعود از آغاز تا پایان جهاد در سنگر نشسته بود و بالاخره در میدان نبرد توسط بیرونی‌ها و توطئه‌گرها شهید شد.

او در ادامه از طالبان خواست که به روند صلح بپیوندند و با ملت افغانستان یکجا شوند.

 حامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان نیز در این مراسم تاکید کرد که احمدشاه مسعود دوست‌ دار وطن بود، احساس خدمت به این خاک را می‌کرد و دلیل شهادتش نیز وطن‌دوستی بود..

صلاح‌الدین ربانی، رییس حزب جمعیت اسلامی و سرپرست وزارت امور خارجه در این مراسم گفت که بقای این سرزمین به خاطر فداکاری‌ها و قهرمانی  شخصیت‌های چون احمدشاه مسعود است که در دوره‌های مختلف قربانی دادند.

 

کلیدواژه