سنبله 23, 1396 09:22 Asia/Kabul
  • تظاهرات دانشجویان افغان در اعتراض به کشتار مسلمانان میانمار

دانشجویان دانشگاه کابل ( پایتخت افغانستان) در اعتراض به جنایات ارتش میانمار در نسل کشی  مسلمانان مظلوم روهینگیا در این کشور ، تظاهرات کردند . 

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، دانشجویان معترض دانشگاه کابل با ابراز همبستگی و همدردی با  مسلمانان مظلوم روهینگیا و در اعتراض به نقض حقوق بشر توسط دولت میانمار ، این دانشگاه را تعطیل کردند . 

دانشجویان در این تظاهرات با سر دادن شعارهای مرگ بر دولت میانمار  ،  خشم و تنفر خود را ازجنایات ارتش این کشور ضد مسلمانان روهینگیا اعلام کردند.

پیش از این نیز وزارت خارجه و پارلمان افغانستان ، کشتار مسلمانان روهینگیا در حملات ارتش میانمار و بودائیان افراطی را محکوم کرده بودند.

وزارت امور خارجه افغانستان  حمله نظامیان میانمار ضد مسلمانان روهینگیا، را جنایت ضد  بشریت دانست .

 «فضل هادی مسلم یار» رئیس مجلس سنای افغانستان نیز از سکوت سازمان ملل، جامعه جهانی، نهادهای حامی حقوق بشر و سازمان همکاری‌ اسلامی در برابر کشتار مسلمانان روهینگیا انتقاد کرد.

وی از سازمان همکاری‌ اسلامی و نهادهای بین‌المللی خواست  برای جلوگیری از کشتار مسلمانان میانمار به‌طور جدی اقدام کنند.

کشتار  مسلمانان روهینگیا ازسوی دولت و بودائیان افراطی میانمار با موجی از خشم و اعتراض‌ در کشورهای مختلف جهان رو به رو شده است.

بنا بر اعلام سازمان ملل، از 25 اوت تاکنون که خشونت های ارتش میانمارو بوداییان افراطی علیه مسلمانان روهینگیا شدت یافته است، حدود 400 هزار نفر از آنها  از بیم جان خود به بنگلادش عزیمت کرده اند. بیش از 6 هزار نفر از مسلمانان روهینگیا کشته و 8 هزار نفر دیگر هم زخمی شده اند.

 

کلیدواژه