سنبله 27, 1396 20:15 Asia/Kabul
  • سفر رئیس جمهور افغانستان به نیویورک

محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در راس یک هیئت بلند پایه عازم نیویورک شد تا در هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت کند .

آن گونه که شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی ارگ ریاست جمهوری می گوید مواردی چون دیدار با سران برخی از دولت ها شامل برنامه ی سفر رئیس جمهور افغانستان به آمریکا است که در این دیدارها مسائل گوناگونی چون امنیت و بستر سازی برای تعامل سازنده با پاکستان مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت .

به گزارش خبرنگار رادیو دری، در یادداشتی که معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در اختیار رسانه ها قرار داده است ،تاکید گردیده که محور دیدار اشرف غنی با دونالد  ترامپ رئیس جمهور آمریکا و شاهد خاقان عباسی نخست وزیر پاکستان را مواردی چون گسترش روابط و حفظ دستاوردها به اضافه ی تطبیق برنامه های سودمند جهت ظرفیت سازی در بخش تامین امنیت و هم چنین ایجاد بستر مناسب جهت تعامل کارا با پاکستان تشکیل می دهد .

گفتنی است که پیش از اظهار نظر شاه حسین مرتضوی در خصوص سفر رئیس جمهور افغانستان به آمریکا دواخان مینه‌پال از دیگر معاونان سخنگوی ریاست‌جمهوری در یک   روز یک‌شنبه، ۲۶ سنبله گفت که اشرف غنی در نخستین روز این مجمع سخنرانی می‌کند.

 مینه‌پال افزود رئیس‌جمهور در روز اول (دوشنبه، ۲۷سنبله) نشست این مجمع سخنرانی می‌کند، به گفته ی مینه پال بیش‌تر سخنرانی رئیس‌جمهور روی تروریزم و نگرانی کشورهای منطقه و جهان از تروریزم خواهد بود، حکومت افغانستان در بخش مبارزه با تروریزم به همکاری‌های منطقه و جهان باور دارد، در این نشست رئیس‌جمهور روی مبارزه کشورهای منطقه و جهان بر ضد تروریزم تأکید خواهدکرد.

لازم به ذکر است این که یکی از بحث‌های محوری نشست امسال مجمع عمومی سازمان ملل «اصلاحات ساختاری در سازمان ملل» است.

سال گذشته سرور دانش معاون دوم ریاست‌جمهوری افغانستان به نمایندگی از دولت وحدت ملی در این نشست  شرکت کرده بود.