کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای طالبان در ولایت فراه
(last modified 1396-07-18T06:50:20+00:00 )
میزان 18, 1396 11:20 Asia/Kabul

مسئولان محلی در ولایت فراه در غرب افغانستان از کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای طالبان در درگیری با سربازان امنیتی خبر داده و تاکید کردند، دشمنان صلح و آرامش مردم افغانستان هرگز در این نبردها پیروز نخواهند شد.

ناصر مهری سخنگوی والی فراه در گفت وگو با خبرنگار رادیودری، ضمن بیان اینکه گروه طالبان در این اواخر حملاتش را علیه پاسگاه های امنیتی در مسیر بزرگراه ها و مراکز ولسوالی ها متمرکز ساخته است، گفت: در هر حمله ای که توسط افراد این گروه صورت گرفته با مقاومت نیروهای امنیتی روبرو شده و تلفات و خساراتی نیز بر آنان وارد شده است.

سخنگوی والی فراه اظهار داشت: روز گذشته نیز طالبان تلاش کرده اند تا با انجام یک عملیات نظامی در مرکز شهر فراه امنیت را مختل و این پاسگاه را به تصرفشان درآورند که نیروهای پلیس با آنان درگیر شده و در این نبرد ۶ تن از مهاجمان مسلح کشته و زخمی شدند.

وی هم چنان تایید کرد در نبرد روز گذشته دستکم ۲ تن از سربازان پلیس نیز جان باخته اند.

مهری با تاکید بر اینکه طالبان مسلح در مناطق مختلف ولایت فراه با شکست های پیهمی رو برو شده اند، خاطرنشان کرد: دولت افغانستان اخیرا تلاش هایی را برای تجهیز نیروهای امنیتی و دفاعی این ولایت آغاز کرده که در سرکوب مخالفان تفنگدار دولت وحدت ملی موثر بوده است.

این مقام محلی فراه اظهار امیدواری کرد: با توجهات صورت گرفته از سوی مسئولان دولتی و امنیتی برای تامین امنیت در ولسوالی ها و مرکز شهر فراه از این پس  ساکنین این ولایت شاهد کاهش حملات گروه طالبان باشند.

در همین حال گلبهار مجاهد آمر امنیت فرماندهی پلیس فراه گفت: طالبان مسلح در این اواخر حملات مسلحانه ای را به منظور تصرف پاسگاه های امنیتی در ولسوالی پشت رود انجام دادند که با مقاومت سربازان پلیس روبرو شد و طالبان با تقبل تلفاتی از محل رویداد متواری شدند.

مجاهد با اشاره بر اینکه برای جلوگیری و مقابله با گروه طالبان نیاز است تا تجهیزات بیشتر نظامی در اختیار نیروهای امنیتی فراه قرار بگیرد، تصریح کرد: اخیرا وزارت داخله افغانستان ۲ بالگرد جنگی را در اختیار نیروهای هوایی فراه قرارداده است تا با استفاده از آن سنگرها و محل هاییکه طالبان در آنجا مخفی شده اند شناسایی و منهدم شود.

حملات سنگین نیروهای مخالف مسلح دولت بر پاسگاه های امنیتی در ولایت فراه و بخصوص ولسوالی پشت رود در حالی صورت میگیرد که فصل گرم که فصل جنگی طالبان نامیده می شود رو بپایان است.

در یک ماه گذشته دستکم ۶ پاسگاه امنیتی سربازان پلیس در ولایت فراه به دست طالبان مسلح سقوط کرد و نگرانی هایی را در بین مردم و مسئولان بوجود آورد.

فراه از جمله ولایت های نا امن غرب افغانستان است که سالهاست نیروهای مسلح وابسته به طالبان در بخش های مختلف آن حضور نظامی دارند.

جزئیات این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.