عقرب 11, 1396 16:06 Asia/Kabul
  • اعلام ۱۷ هزار بست کاری خالی  در ۴۳ اداره مختلف دولتی  در مرکز و ولایات افغانستان

کمیسیون مستقل اصلاحات اداری افغانستان طی نشستی امروز در کابل، ۱۷ هزار بست کاری خالی را در ۴۳ اداره مختلف دولتی  در مرکز و ولایات این کشور اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،نادر نادری رییس کمیسیون اصلاحات اداری در این نشست از اخذ امتحان کانکور خبر داده میگوید که از میان این ۱۷ هزار بست خالی، ۹ هزار آن بست‌های ۵ و ۶ خدمات ملکی و ۸ هزار دیگر آن بست‌های معلمی است.

رییس کمیسیون اصلاحات اداری با اشاره به اینکه درحال حاضر ۵ درصد کارمندان خدمات ملکی افغانستان را زنان تشکیل می‌دهند تاکید کرد که کمیسیون اصلاحات اداری تلاش می‌کند تا این رقم را افزایش دهد.

نادری رییس کمیسیون اصلاحات اداری از شفافیت در روند استخدام افراد در این بست ها خبر داده گفت که این کمیسیون تلاش می‌کند با استفاده از سیستم‌های پیشرفته کامپیوتری، جلو نفوذ و مداخله در تقرر کارمندان خدمات ملکی را بگیرد.

و همچنین گفت که قرار است به زود ترین فرصت امتحان کانکور به کمک وزارت تحصیلات عالی افغانستان اخذ شود که روند تمامی این امتخانات از سوی نهادهای مدنی نظارت خواهند شد.

اعلان 17000 بست کاری از سوی کمیسیون اصلاحات ادرای در حالی صورت میگیرد که هم اکنون شماری زیاد از افراد واجد شرایط از نبود کار و ظرفیت جذب در ادارت دولتی شکایت دارند.