قوس 01, 1396 15:29 Asia/Kabul
  •  سازمان بین‌المللی مهاجرت زمینه بازگشت پناهندگان افغان را فراهم کند

معاون وزیر خارجه ایران، امنیت و پیشرفت افغانستان را برای ایران با اهمیت دانست و از سازمان بین‌المللی مهاجرت خواست که زمینه بازگشت پناهندگان افغان را به کشورشان فراهم کند.

«عباس عراقچی» روز چهارشنبه در دیدار «ویلیام لاسی سوئینگ» مدیرکل سازمان بین‌المللی مهاجرت در تهران، به میزبانی طولانی مدت ایران از پناهندگان و اتباع افغان اشاره کرد و گفت: ایران باوجود هزینه سنگین این میزبانی، همیشه به وظیفه انسانی خود عمل کرده و طی سال‌های اخیر بنا بر حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی اجازه تحصیل برای فرزندان اتباع غیرقانونی در مدارس ایرانی را نیز فراهم کرده است.

معاون وزیر خارجه ایران، سیاست اصولی ایران را بازگشت داوطلبانه پناهندگان برشمرد و افزود: جامعه بین‌الملل باید به فرایند بهبود وضعیت داخل افغانستان به ویژه از لحاظ اقتصادی و فراهم کردن شرایط برای بازگشت اتباع افغان به کشورشان کمک کند.

عراقچی تصریح کرد: سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان بین‌المللی مهاجرت می‌توانند با اجرای پروژهای مختلف برای پناهندگان افغان، توانمندی لازم را در آنها برای بازگشت به کشورشان فراهم کنند.

«ویلیام لاسی سوئینگ» مدیرکل سازمان بین‌المللی مهاجرت هم از میزبانی سخاوتمندانه و طولانی مدت جمهوری اسلامی ایران از پناهندگان افغان، به ویژه دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تحصیل فرزندان اتباع غیرقانونی افغانستان در مدارس ایران قدردانی کرد و گفت:  سازمان بین‌المللی مهاجرت برای همکاری بیشتر با ایران در چارچوب سیاست‌های مشترک دوجانبه آماده است.

 

کلیدواژه