تاکید بر وحدت و اتحاد دولت و ملت افغانستان برای مقابله با تهدیدات امنیتی
(last modified 1396-09-26T07:52:20+00:00 )
قوس 26, 1396 12:22 Asia/Kabul
  • تاکید بر وحدت و اتحاد دولت و ملت افغانستان برای مقابله با تهدیدات امنیتی

رئیس ایرانی گروه دوستی پارلمانی ایران و افغانستان ، بر وحدت ملی و اتحاد داخلی افغانستان تاکید کرد و گفت: دولت و ملت این کشور باید با اتکا به وحدت و اتحاد بر تهدیدات امنیتی منطقه فائق آیند.

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری مجلس، «کوروش کرم پور» در دیدار با «داود کلکانی» رئیس گروه دوستی پارلمانی افغانستان در تهران، به اشتراک تاریخی و فرهنگی ایران و افغانستان و زمینه مساعد افزایش سطح مناسبات دوجانبه در بخش های مختلف اشاره کرد و افزود: پارلمان های دو کشور می‌توانند در تقویت همکاری‌های دوجانبه نقش زیادی ایفاء و به تسهیل روابط در بخش‌های دولتی و خصوصی کمک کنند.

رئیس ایرانی گروه دوستی پارلمانی ایران و افغانستان، با اشاره به میزبانی جمهوری اسلامی ایران از مهاجران افغان، ابراز امیدواری کرد: با حضور قانونمند اتباع افغان در ایران، روند خدمت رسانی به این افراد بهتر از گذشته انجام شود.

«کوروش کرم پور» همچنین با ابراز نگرانی از اوضاع امنیتی افغانستان و رشد گروه تروریستی داعش در این کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد، تجربیات خود را در مبارزه با تروریسم در اختیار افغانستان قرار دهد.

«داود کلکانی» رئیس گروه دوستی پارلمانی افغانستان و ایران، نیز سفر گروه پارلمانی افغانستان به ایران را آغازی برای تقویت همکاری‌ها و گفتگوهای بیشتر مجالس دو کشور برشمرد و از تبادل تجربیات و همکاری‌های پارلمانی با مجلس ایران در مجامع بین المللی استقبال کرد.

وی همچنین با اشاره به مشکلات افغانستان در مبارزه با تروریسم، گفت: راه حل برون رفت منطقه از بحران‌های کنونی وحدت مسلمانان و کشورهای اسلامی بوده، چراکه ورود قدرتهای جهانی به منطقه فقط به ناامنی، تفرقه و مشکلات اقتصادی دامن زده است.

 

کلیدواژه