جدی 03, 1396 12:47 Asia/Kabul

مسئولان محلی در ولایت هرات از کشته و زخمی شدن دستکم ۱۳ تن از نیروهای مخالف مسلح دولت در دو عملیات نظامی نیروهای امنیتی در ولسوالی‌های شیندند و چشت شریف خبر می‌دهند و تاکید دارند: دشمنان صلح و امنیت مردم افغانستان شکست‌های سنگینی خورده و در حال نابودی هستند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات در خصوص وارد شدن تلفات و خساراتی به افراد وابسته به گروه طالبان گفت: در ولسوالی شیندند تعدادی از اعضای گروه طالبان در محلی تجمع کرده بودند و قصد داشتند تا مواضع نیروهای امنیتی را مورد حمله قرار دهند که در عملیات نظامی سربازان ارتش و پلیس دستکم ۳ تن از آنان کشته و ۲ تن دیگر زخمی شدند.

فرهاد با اشاره بر اینکه نیروهای مشترک امنیتی تلاش دارند حتی در فصل سرد زمستان نیز مناطق مختلفی که احتمال حضور افراد طالبان در آن‌جا وجود دارد را مورد حمله قرار داده و تامین امنیت کند، اظهار داشت: طالبان در تلاش هستند با استفاده از فرصت سردی هوا تجدید قوا کرده و در آغاز سال حملاتی را بر مراکز دولتی و پوسته‌های امنیتی انجام دهند اما مسئولان نظامی هرات این فرصت را از آنان گرفته و قرار است تا عملیات‌های مشابهی را در سایر نقاط این ولایت سازماندهی و اجرایی کنند.

وی به وارد شدن تلفاتی بر نیروهای طالبان بخصوص زخمی شدن ملاصمد فرماندۀ ارشد طالبان که خودرا معاون والی هرات در گروه طالبان می‌داند، نگاهی داشت و گفت: سربازان امنیتی از این پس اجازۀ فعالیت‌های ضد دولتی را به مخالفان مسلح دولت نخواهد داد.

سخنگوی والی هرات هم‌چنین گفت: شماری از اعضای گروه طالبان در شرق ولایت هرات و آن هم در ولسوالی چشت‌ شریف نیز تجمعاتی را به منظور نقشه ریزی برای انجام حملات مسلحانه بر مواضع دولتی راه‌اندازی کرده بودند که  در حملات هوایی نیروهای ارتش با کمک سربازان خارجی تلفات و خساراتی بر آنان وارد شده‌است.

فرهاد از کشته شدن ۸ تن از فرماندهان و اعضای گروه طالبان در این حملۀ هوایی خبرداد و تصریح کرد: در هر منطقه‌ای که دشمنان امنیت و آرامش مردم قصد داشته باشند اخلال امنیت کنند، سربازان افغان برایشان امان نخواهند داد.

سخنگوی والی هرات از تداوم این عملیات‌‌های نظامی خبر داد که قرار است در سایر ولسوالی‌های هرات نیز آغاز شود.

این در حالی‌است که سال‌های گذشته در فصل زمستان نبردها میان نیروهای دولتی و افراد طالبان فروکش می‌کرد و به عنوان فصل پایان جنگ نامیده می‌شد و طرف‌های درگیر برای آغاز عملیات‌های نظامی در فصل جنگ خودشان را آماده می‌کردند.

جزئیات بیشتر این خبر در  گزارش همکارمان محمدی موجود است.