دلو 23, 1396 13:56 Asia/Kabul
  • تاکید والی فراه بر سرکوب گروه‌های تروریستی‎

مسولان محلی در ولایت فراه در غرب افغانستان از شکست طالبان در این ولایت خبر داده و گفته‌اند عملیات نظامی گسترده‌یی در بخش‌های مختلف این ولایت بزودی اجرایی خواهد شد.

ناصر مهری سخنگوی والی فراه در گفت‌وگو با رادیو دری از تجهیز نیروهای امنیتی این ولایت سخن گفت و اظهار داشت: نیروهای بیشتر امنیتی به بخش‌های آسیب پذیر ولایت فراه جابجا شدند و در حال تامین امنیت هستند.

مهری با بیان اینکه در نبردهای اخبر و بخصوص حملات هوایی نیروهای افغان که با کمک سربازان خارجی صورت گرفته‌است، تلفات و خسارات سنگینی بر افراد وابسته به گروه طالبان وارد شده و توان مقاومت را از مخالفان مسلح دولت گرفته‌است.

سخنگوی والی فراه از دیدار والی این ولایت با فرمانده نیروهای خارجی مستقر در جنوب‌غرب افغانستان خبر داد و تصریح کرد:  «عبدالبصیر سالنگی» والی فراه که جدیدا به این سمت منصوب شده‌است، در این ملاقات خواهان راه‌اندازی عملیات گسترده نظامی به منظور سرکوب تروریستان شد.

مهری، با اشاره به برنامه‌های جدی دولت افغانستان به خاطر سرکوب طالبان در هر نقطه‌ای که باشند خاطرنشان کرد: والی فراه در مورد چالش‌های امنیتی این ولایت به جنرال «کری» معلومات داد و برنامه‌اش را به دلیل راه‌اندازی عملیات گسترده نظامی برای پاکسازی این ولایت از وجود مخالفان مسلح دولت تشریح کرد.

وی به نقل از والی فراه گفت: نیاز است نیروهای خارجی در همکاری بیشتر با مسئولان نظامی افغانستان دوره‌های آموزشی پیش‌رفته را نیز برای افسران و سربازان روی دست گیرند.

سخنگوی والی فراه هم چنان گفت: در این دیدار جنرال «کری» قوماندان نیروهای خارجی مستقر در جنوب‌غرب افغانستان از بهبود اوضاع امنیتی فراه ابراز خرسندی کرده و دلیل آن را هم رسیدن نیروهای تازه نفس افغان به این ولایت عنوان کرد.
مهری تصریح کرد: این جنرال قوای آیساف به منظور انجام عملیات‌های نظامی و همکاری با نیروهای افغان در مبارزه با تروریسم تعهد سپرده‌است.

این مقام محلی فراه گفت: علاوه بر این آمادگی‌های نیز گرفته شده که نیروهای مشترک امنیتی مناطقی که احتمال حضور طالبان وجود دارد را مورد حمله قرار ‌دهند.

 مهری از شکست‌های پی‌هم نیروهای مخالف مسلح دولت که در یک ماه گذشته تا دروازه‌های شهر فراه رسیده بودند خبر داد و تاکید کرد: قوای امنیتی دیگر اجازه نخواهند داد امنیت در فراه بازیچه دست مخالفان مسلح دولت شود.

وی اظهار داشت: طالبان که دیگر توان مقابله و نبرد را در میادین جنگ ندارد اقدام به مین گذاری و انجام حملات تروریستی می‌کند که دستگاه‌های اطلاعاتی و کشفی فراه بسیاری از این برنامه‌هارا شناسایی و خنثی کرده‌است.

سخنگوی والی فراه گفت:  4 تن از نیروهای طالبان که خود را برای انجام حملات تروریستی آماده کرده و سوار بر یک موتر بمب گذاری شده بودند، قبل از رسیدن به هدف این خودرو منفجر شده و به قتل رسیدند.

مهری با بیان اینکه این رویداد در روستای "دهنه جوال" از توابع ولسوالی «اناردره»  روی داده‌است، خاطرنشان کرد: تا کنون مشخص نیست هدف از اقدام این حمله تروریستی چه افراد و چه مکانی بوده است.

این مقام محلی فراه هم‌چنان گفت: در این انفجار 4 قبضه اسلحه متعلق به طالبان نیز از بین رفته‌است.

مهری تصریح کرد: این انفجار احتمالا به دلیل اختلافاتی که در بین گروه طالبان وجود دارد روی داده‌است.

تا کنون صدها تن از نیروهای مخالف مسلح دولت به دلیل وجود اختلافات میان‌گروهی در غرب افغانستان کشته و زخمی شدند.