غنی: ثبت قانونی، املاک مردم افغانستان را تضمین می‌کند
(last modified Sat, 24 Feb 2018 12:31:44 GMT )
حوت 05, 1396 17:01 Asia/Kabul
  • غنی: ثبت قانونی، املاک مردم افغانستان را تضمین می‌کند

دولت افغانستان تلاش دارد تا با قانونمند کردن اسناد و مدارک زمین ، مالکیت مردم را در افغانستان تضمین کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در مراسم ویژه توزیع سندهای املاک برای مناطق غیررسمی شهری در هرات غنی گفت: دولت افغانستان تلاش دارد تا با قانونمند کردن اسناد و مدارک زمین ، مالکیت مردم را در افغانستان تضمین کند.

وی گفت: زنان افغانستان نیز در کنار مردان صاحب املاک می‌شوند و به نام آنان سند قانونی توزیع می‌گردد.

رئیس جمهور افغانستان افزود: با آغاز توزیع سندهای قانونی از سوی ریاست عمومی اراضی افغانستان ، دیگر مناطق درجه یک و دو در مناطق شهری افغانستان وجود نخواهد داشت و تمام برنامه های دولتی به گونه یکسان در این مناطق اجرا خواهد شد.

وی گفت: ثبت اسناد قانونی یکی از کارهای اصلی دولت افغانستان است و دیگر به حلقهای مافیایی در افغانستان اجازه غصب و تقسیم زمینها را نخواهیم داد و متعهد بر آن هستیم که زمین های مردم افغانستان مصئون خواهد بود و هیچ کسی حق دخالت و غصب سرمایه های مردم را نخواهد داشت.

از سوی دیگر محمد اصف رحیمی والی هرات گفت: با آغاز به ثبت رساندن ملکیت های شهروندان در افغانستان انهم در ولایت هرات در جلوگیری از غصب زمین ها موثر خواهد بود و برای اولین بار در افغانستان شهروندان هرات صاحب سند قانونی ملکیت خواهند شد.

وی افزود: وجود سند های معتبر ارزش  املاک مردم را چند برابر می‌کند.

وی خاطرنشان ساخت که ، در حال حاضر روند ثبت املاک در هرات جریان دارد.

در این برنامه با حضور رئیس جمهور افغانستان 500 تن از شهروندان هرات نیز سند های املاک خود را به صورت قانونی دریافت خواهند کرد.

جواد پیکار رئیس عمومی ریاست اراضی افغانستان نیز تاکید داشت که یکی از کارهای مهم حکومت افغانستان ثبت املاک خصوصی مردم است که این خود سبب می‌شود که دولت افغانستان معلومات دقیقی از املاک مردم افغانستان داشته باشد ، املاک شهروندان نیز از این پس مصئون بماند و زمینه های بازسازی و به سازی در شهر نیز ایجاد شود.

این درحالیست که مسوولان اداره عمومی اراضی افغانستان می‌گویند : در حال حاضر 700 هزار املاک از شهروندان افغانستان را به ثبت رسانده اند و در سال 2020 میلادی این امار به یک میلیون خواهد رسید و پس از ولایت هرات 8 ولایت دیگر افغانستان نیز کار ثبت املاک اغاز خواهد شد.