بیانیه سفارت ایران در کابل درباره انتشار تصویر گزینشی افراد دستگیر شده در شیراز
(last modified Sun, 11 Sep 2016 04:11:18 GMT )
سنبله 21, 1395 08:41 Asia/Kabul
  • سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل
    سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل

سفارت ایران در افغانستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، رویکرد مردم و دولت ایران درباره خواهران و برادران مسلمان افغان، همواره مبتنی بر رعایت کرامت انسانی بوده است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل روز شنبه در بیانیه ای، انتشار تصویر گزینشی از افراد دستگیر شده توسط نیروی انتظامی شیراز (جنوب ایران) را موجب ایجاد تصورات نادرست در افکار عمومی مردم افغانستان دانست.

به گزارش ایرنا، بر اساس بیانیه سفارت ایران، رویکرد مبتنی بر کرامت انسانی در مواضع مقامات ارشد نظام، بویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی و سیاست های دولت ایران کاملا مشهود بوده، لذا قضاوت ها و مواضع مبتنی بر اخبار غیر دقیق رسانه ای منصفانه نبوده و شایسته خیر خواهان روابط دوستانه دو ملت و دولت مسلمان ایران و افغانستان نیست.

در ادامه بیانیه سفارت ایران در کابل آمده است، افراد دستگیر شده توسط نیروی انتظامی در فضای باز نگه داشته شده و لزوما از اتباع کشور افغانستان نیز نبوده اند و بدلیل اقدام به ورود و اقامت غیر قانونی بازداشت شده اند.

سفارت ایران در افغانستان اعلام کرده است، برخورد پلیس با مهاجران غیر قانونی طبق مقررات داخلی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته و به هیچ عنوان خلاف کنوانسیونهای بین المللی وتوافقنامه های دوجانبه در خصوص حقوق مهاجرین و پناهندگان نبوده است.

کلیدواژه