حمل 31, 1397 10:26 Asia/Kabul
  • اظهارات معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان درباره مشترکات فرهنگی کشورش با ایران

معاون مطبوعاتی وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان گفت: با جمهوری اسلامی ایران از  مشترکات فرهنگی و تاریخی یکسانی برخوردار هستند.

به گزارش ایرنا، سید آقا حسین فاضل سنچارکی عصر پنجشنبه در آیین افتتاح ساختمان جدید رایزنی فرهنگی سفارت ایران در کابل، افراط گرایی و تکفیر را خطرناک ترین آفت فرهنگی جوامع بشری خواند و افزود: اولویت همکاری فرهنگی مسلمانان برای پاک کردن این لکه ننگ از چهره اسلام است.

معاون وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان، تمدن غرب را مانند هر حوزه تمدنی دارای نقاط مثبت و منفی دانست و گفت: باید مراقب بود در مقابله با تهاجم فرهنگی، الگوهای کاذب و ناهمگون جای الگوهای اصیل و ارزشی را نگیرد.

رئیس دانشگاه کابل نیز دو ملت ایران و افغانستان را میراث دار ارزش های تمدن ساز خواند و گفت: برای حفظ داشته هایمان، به کمک و همکاری دو جانبه نیازمندیم.

«حمید الله فاروقی» با اشاره به همکاری دانشگاه های تهران و کابل تاکید کرد؛ امید است از رهیافت این همکاری، شاهد درک مشترک در مورد مسائل مختلف بر مبنای تحقیقات علمی دو کشور باشیم. 

همچنین قرار است، نمایشگاه کتاب ایران نیز برای دومین سال متوالی از یکشنبه آینده  به مدت یک هفته  در دانشگاه کابل برگزار شود.