سرطان 29, 1395 15:18 Asia/Kabul
  • "جان نیکلسون" فرمانده نظامیان امریکایی در افغانستان

هدف قراردادن فرماندهان بلندپایه طالبان جزء وظایف جدید نیروهای امریکایی در افغانستان اعلام شد.

 فرمانده نظامیان امریکایی در افغانستان هدف قراردادن فرماندهان بلندپایه طالبان را که نفوذ زیادی در میان اعضای این گروه دارند، از وظایف جدید این نیروها در این کشور اعلام کرد.

به گزارش ایرنا،ژنرال "جان نیکلسون" اعلام کرد: همکاری با نیروهای افغان و افزایش حملات هوایی علیه طالبان و تروریست ها از جمله وظایف دیگر نظامیان خارجی به فرماندهی وی در افغانستان خواهد بود.

به گفته این فرمانده نظامیان خارجی ؛ افزایش حملات هوایی با هدف سرکوب طالبان و هدف قرار دادن فرماندهان آنان در تضعیف روحیه آنان اثر فوق العاده دارد.

وی با ستایش از نیروهای نظامی افغان گفت: در حملات این نیروها علیه طالبان، پیشرفت مشاهده می شود و اکنون 80 فیصد عملیات علیه طالبان را نیروهای افغان به پیش می برند و برای تقویت خود تلاش بیشتری به عمل می آورند.

طی 2 هفته گذشته مقامات نظامی و سیاسی آمریکا پی درپی وارد افغانستان شده و از تغییر موضع آمریکا علیه طالبان و تروریست ها در این کشور خبر می دهند.

یک هیأت از مجلس سنای امریکا ، 'اشتون کارتر' وزیر دفاع و ژنرال 'جوزف دانفورد' رئیس ستاد مشترک اردوی امریکا در دو هفته گذشته وارد کابل شده و از باقی ماندن 8 هزار و 400 نظامی آمریکایی و ادامه کمک های واشنگتن به دولت افغانستان خبر داده اند.

 

کلیدواژه