ابراهیمی‌ترکمان: ایران و افغانستان یک ملت هستند
(last modified Mon, 23 Apr 2018 08:21:49 GMT )
ثور 03, 1397 12:51 Asia/Kabul
  • ابراهیمی‌ترکمان: ایران و افغانستان یک ملت هستند

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران، زخم ها و دردهای دو ملت ایران و افغانستان را مشترک خواند و گفت: ایران و افغانستان یک ملت هستند و این بهترین تعبیر برای بیان عمق آمیختگی تاریخی، فرهنگی و اجتماعی این دو کشور است.

به گزارش رادیو دری؛ «ابوذر ابراهیمی ترکمان» رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران در حاشیه افتتاح نمایشگاه کتاب ایران در دانشگاه کابل، با اشاره به نقاط مشترک ایران و افغانستان اظهار کرد: هیچ دو ملتی در جهان به اندازه ایران و افغانستان به یکدیگر نزدیک نیستند و هر دو تلاش دارند سطح روابط خود را بیش از پیش گسترش دهند.

ابراهیمی ترکمان با ابراز خشنودی از توانایی ملت افغانستان افزود: این ملت با وجود دهه ها تحمل جنگ و درگیری هرگز در برابر نا ملایمات تسلیم نشد و باورمندانه راه نجات را از درون مبانی اندیشه دینی خود دنبال می کند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران با اشاره به گروه های تکفیری و افراطی به عنوان آفت جهان اسلام تصریح کرد: باید از جوامع در معرض تفکرات افراطی با گفت وگوهای بیشتر و همکاری نخبگان خطر را رفع کرد.

نمایشگاه کتاب ایران روز یکشنبه در دانشگاه کابل افتتاح شد و تا 8 ثور ادامه دارد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران در مراسم گشایش نمایشگاه کتاب، مبلغ 500 هزار افغانی را در قالب بن کتاب برای خرید کتاب های مورد نیاز کتابخانه مرکزی دانشگاه کابل از این نمایشگاه، به آنان اهدا کرد.

کلیدواژه