مکرون در دیدار با رهبران افغانستان: فرانسه به حضور خود در افغانستان ادامه می‌دهد
(last modified 1397-04-21T12:50:15+00:00 )
سرطان 21, 1397 17:20 Asia/Kabul
  • مکرون در دیدار با رهبران افغانستان: فرانسه به حضور خود در افغانستان ادامه می‌دهد

در دیدار رهبران حکومت وحدت ملی با رئیس‌جمهور فرانسه، آخرین وضعیت افغانستان،‌ مبارزه موثر با تروریسم، ادامه همکاری‌ها میان فرانسه و افغانستان، مذاکرات صلح و روابط منطقه‌ای افغانستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش رادیو دری،«اشرف غنی» و «عبدالله عبدالله» رهبران حکومت وحدت ملی افغانستان در حاشیه نشست سران ناتو در بروکسل با «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه دیدار و گفت‌وگو کردند.

طرفین در این دیدار درباره آخرین وضعیت افغانستان،‌ مبارزه موثر با تروریسم، ادامه همکاری‌ها میان فرانسه و افغانستان، ادامه حضور ناتو در افغانستان، سرمایه‌گذاری بر روی نسل‌ جوان برای جلوگیری از افراط‌گرایی، مذاکرات صلح، روابط منطقه‌ای افغانستان و آموزش‌های حرفه‌ای و مبارزه جدی با تروریسم بین‌المللی در منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

همچنین طرفین به منظور اقدامات عملی، بر ادامه و تداوم نشست‌ها و جلسات مشاوره در سطح روسای جمهور و وزرای دو کشور تاکید کردند.

سران دو کشور، تروریسم را تهدیدی مشترک برای منطقه و جهان دانسته و اعلام کردند که افغانستان در خط نخست مبارزه با این پدیدۀ شوم قرار دارد و بر همکاری صادقانه کشورهای جهان به خصوص کشورهای منطقه در این زمینه تاکید کردند.

رئیس جمهور فرانسه ضمن تجدید تعهد همکاری‌ها با افغانستان، ابتکار آتش‌بس را عملی شایسته خواند و بر حمایت خود از روند صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها و نیز مذاکرات صلح بین‌الافغانی، تاکید کرد.

اشرف غنی نیز از کمک و همکاری‌های فرانسه در بخش‌های مختلف با افغانستان قدردانی کرد و گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان نه تنها برای این کشور، بلکه برای امنیت منطقه و جهان با شجاعت و دلیری در خط نخست نبرد علیه تروریسم مبارزه می‌کنند.