آغاز عملیات پاکسازی در غزنی/ امنیت شهر در کنترل کامل نیروهای امنیتی افغانستان است/ کشته و زخمی شدن 150 عضو طالبان
(last modified 1397-05-19T08:48:19+00:00 )
اسد 19, 1397 13:18 Asia/Kabul
  • آغاز عملیات پاکسازی در غزنی/ امنیت شهر در کنترل کامل نیروهای امنیتی افغانستان است/ کشته و زخمی شدن 150 عضو طالبان

معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت: بر اساس آخرین گزارش‌ها، طالبان به طور کامل از منطقه «تی‌آر‌تی» بیرون رانده شده‌ و به زودی عملیات برای پاکسازی کامل مناطقی از ناحیه‌های 2 و 4 توسط نیروهای ویژه امنیتی افغانستان آغاز خواهد شد.

«محمد رادمنش» معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، از برقراری آرامش نسبی در غزنی خبر داد.

وی گفت: ساعت 12 شب گذشته گروه‌ طالبان به کمپ تی آر تی، بالاحصار و چندین پاسگاه امنیتی و برخی دیگر از مناطق مانند حسن‌آباد حملاتی را انجام دادند و در داخل شهر نیز یک سلسله بی‌نظمی‌ها ایجاد شد اما نیروهای امنیتی و با حمایت نیروهای دفاعی افغانستان به این حملات پاسخ داده و آنها را از غزنی بیرون راندند.

رادمنش افزود: هم‌اکنون در منطقه حسن آباد، و همچنین در قسمت‌های آخر ناحیه 4 طالبان با حضور در منازل برخی از شهروندان اقدام به تیراندازی کردند اما اکنون شهر غزنی از وجود طالبان تا حدود زیادی پاک شده و نیروهای امنیتی و دفاعی امنیت شهر را در دست گرفته‌اند.

معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان در خصوص تلفات این درگیری‌ها نیز خاطر نشان کرد: در این درگیری‌ها 150 عضو طالبان کشته و زخمی شدند و همچنین 6 سرباز اردوی ملی کشته و 5 تن نیز زخمی شدند.

وی همچنین هشدار داد که استراتژی گروه‌هایی مانند طالبان آسیب رساندن به مردم و استفاده از آنان به عنوان سپر بلا بوده اما گفت که تاکنون آماری از تلفات غیرنظامیان در دست نیست.

رادمنش تاکید کرد: بر اساس آخرین گزارش‌ها، طالبان به طور کامل از منطقه «تی‌آر‌تی» بیرون رانده شده‌اند و به زودی عملیات برای پاکسازی کامل مناطقی از ناحیه‌های 2 و 4  توسط نیروهای ویژه امنیتی افغانستان آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون آرامش در بسیاری از نقاط غزنی جریان داشته و مردم به کسب و کار روزانه خود مشغول هستند، تصریح کرد: فعلا غزنی در شرایط امنیتی بسر می‌برد و تحت کنترل نیروهای دفاعی افغانستان است اما به مردم اطمینان می‌دهم که به زودی و در کمترین زمان درگیری‌ها تمام شده و آرامش کامل در غزنی برطرف شود.