میزان 09, 1397 10:40 Asia/Kabul
  • کشته شدن ۳ عضو خانواده نامزد پارلمان افغانستان توسط نیروهای خارجی

منابع خبری اعلام کردند که ۳ نفر از اعضای خانواده یک نامزد پارلمان افغانستان در حمله نیروهای خارجی در شرق این کشور کشته شدند.

«جاوید حمیم کاکر» سردبیر ارشد «پژواک» در توئیتی خبر داد که سه نفر از اعضای پارلمان افغانستان توسط نیروهای خارجی در ولایت «کنر» خبر داد.

تاکنون فرماندهی نیروهای خارجی در افغانستان و یا مقامات امنیتی افغان درباره این خبر واکنشی نشان نداده‌اند.

این در حالی است که در دو هفته اخیر بیش از 100 غیرنظامی افغان بر اثر حملات هوایی و عملیات شبانه نیروهای آمریکایی و ناتو در شرق افغانستان کشته شدند.

پارلمان افغانستان نیز در واکنش به این موضوع خواستار پاسخگویی نیروهای خارجی درباره کشتار غیرنظامیان بر اثر حملات هوایی شده است و «عبدالرئوف ابراهیمی» رئیس پارلمان افغانستان نیز خواستار رسیدگی دولت کشته شدن غیرنظامیان در این حمله شد.

 بر اساس گزارش سازمان ملل نیز بر اثر تشدید حملات هوایی نیروهای خارجی در افغانستان تلفات غیرنظامیان نسبت به سال گذشته 52 درصد افزایش یافته است.

عملیات‌های شبانه و حملات هوایی نیروهای آمریکایی به اهداف غیرنظامی در شرق افغانستان به یک سریال تبدیل شده و در چند ماه گذشته ده‌هاغیر نظامی افغان را به کام مرگ کشانده است.

در حالی که نیروهای آمریکایی و ناتو تلفات غیرنظامیان افغان را در افغانستان کتمان می‌کنند، دولت نیز به سهل انگاری و بی‌تفاوتی در برابر کشتار غیرنظامیان متهم است.