عقرب 05, 1397 13:05 Asia/Kabul
  • ورود حدود ۱۰ هزار زائر افغانستانی اربعین حسینی(ع) به خراسان رضوی ایران

مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی(شمال شرق ایران) گفت: تاکنون ۹ هزار و ۶۸۹ زائر افغانستانی اربعین حسینی(ع) از مرزهای خراسان رضوی وارد این استان شده اند.

به گزارش رادیو دری،«مهدی فروزان» مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی ایران امروز(شنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: زائران افغانستانی از استان خراسان رضوی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی(ع) عازم مرز عراق می شوند.

فروزان افزود: این زائران افغانستانی پس از شرکت در مراسم اربعین حسینی(ع)  در دهه آخر ماه صفر(31 اکتبر تا هشتم نوامبر) به زیارت امام رضا(ع)، امام هشتم شیعیان جهان مشرف می شوند.

عراق در افغانستان نمایندگی سیاسی ندارد و زائران اربعین حسینی(ع) این کشور، برای دریافت روادید باید از کشور دوم استفاده کنند که ایران مهمترین معبر عبوری علاقه مندان به زیارت عتبات عالیات است و هر سال هزاران زائر از این مسیر راهی عراق می شوند.

20 ماه صفر 1440 هجری قمری (30 اکتبر 2018)، اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع) امام سوم شیعیان جهان و یاران باوفای ایشان در صحرای کربلا است؛ میلیون‌ها زائر از سراسر جهان در این روز برای حضور در مراسم اربعین حسینی (ع) وارد  شهر کربلا می‌شوند.

کلیدواژه