تاکید کرزی بر نقش مهم ایران، روسیه و چین در روند صلح و امنیت افغانستان
(last modified 1397-08-27T13:33:10+00:00 )
عقرب 27, 1397 18:03 Asia/Kabul
  • تاکید کرزی بر نقش مهم ایران، روسیه و  چین در روند صلح و امنیت افغانستان

رئیس جمهوری سابق افغانستان اعلام کرد، تلاشهای جمهوری اسلامی ایران، روسیه و چین برای تحقق صلح و ثبات در افغانستان نباید نادیده گرفته شوند.

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری تسنیم، «حامدکرزی» با اشاره به  نقش مهم ایران، روسیه و چین در روند صلح افغانستان تاکید کرد، تلاشهایی که در این زمینه انجام می‌گیرند بدون همکاری کشورهای همسایه و منطقه نتیجه بخش نخواهد بود.

رییس جمهوری سابق افغانستان گفت‌وگو را تنها راه پایان منازعه افغانستان خواند و تصریح کرد، نشست صلح مسکو نیز پیشرفت قابل توجهی در روند صلح افغانستان است.

کرزی با بیان اینکه طالبان بدون شک یک واقعیت در منطقه محسوب می‌شود، افزود: ادامه حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان به ضرر این کشور است. 

وی گفت: سیاست‌های اشتباه آمریکا در افغانستان باعث طولانی شدن جنگ شده و هزاران نفر از مردم این کشور را به کام مرگ کشانده است.

رئیس جمهوری سابق افغانستان  تاکید کرد، تحقق ثبات و امنیت درافغانستان نیازمند تعامل این کشور با کشورهای منطقه است اما این کشورها در سال 2011 به اهدف آمریکا مشکوک شدند و اینگونه شرایط امنیتی افغانستان که دران زمان روبه بهبود بود تغییر کرد.

کلیدواژه