دلو 15, 1397 17:24 Asia/Kabul

بیش از ۶۰ اثر خوشنویسی چهارده خوشنویس مطرح افغانستان و یک خوشنویس ایرانی در ولایت هرات به نمایش گذاشته شد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، مسئولان ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات اعلام کردند که این نمایشگاه یک هفته به روی بازدید کنندگان باز خواهد بود.

آریا رئوفیان، رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات گفت که این نمایشگاه به مناسب بزرگداشت از «عبدالرحیم عنبرین قلم»، خوشنویس مطرح هرات در قرن ۱۱ هجری قمری برپا شده است.

کاوه تیموری، خوشنویس ایرانی که ۲۵ اثر آن در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است گفت: برپایی این گونه نمایشگاه‌ها در راستای گسترش فعالیت‌های مشترک فرهنگی افغانستان و ایران موثر خواهد بود.

«مستمند غوری» رییس انجمن خوشنویسان هرات با اشاره بر اینکه باید اقدامات اساسی برای زنده نگهداشتن این هنر روی دست گرفته شود، تصریح کرد: دولت ها باید بزرگترین حامیان میراث فرهنگی و هنری کشورها باشند.

«نجیب الله انوری» استاد خوشنویسی در هرات ضمن تاکید بر رونق بیشتر مکتب خوشنویسی از حضور اساتید چیره دست هنر ایران در ولایت هرات اظهار خوشحالی کرده و گفت: این رفت و آمدها باعث هرچه بهتر شدن روابط دوستانه بین 2 کشور می شود .و گام های عملی برای تداوم این هنر خواهد بود.

شماری از بازدید کنندگان و علاقه مندان هنر خوشنویسی در هرات ضمن بازدید از این نمایشگاه از مسئولان محلی خواستند تا از اساتید هنر و ادب در هرات حمایت بیشتری داشته باشند و نگذارند هنر خوشنویسی در هرات به رکود روبرو شود.

کارشناسان هنر و ادب در ولایت هرات با اشاره بر اینکه خوشنویسی هراتی از جایگاه ویژه ای برخوردار است، گفته اند: آثار خوشنویسی هنرمندان هرات در موزیم های مختلف جهان در معرض دید قرار دارد.


این کارشناسان هشدار می دهند اگر دولت ها از هنر و هنرمندان حمایت نکنند زوال زودهنگام هنر خوشنویسی فرا خواهد رسید.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش هکارمان محمدی موجود است.

 

 

کلیدواژه