انتقاد جامعه مدنی هرات از مذاکرات مسکو‎
(last modified Thu, 07 Feb 2019 09:31:48 GMT )
دلو 18, 1397 14:01 Asia/Kabul

شماری از فعالان مدنی در ولایت هرات از موضع دولت افغانستان درخصوص مذاکرات صلح پشتیبانی کرده و تاکید کردند: گفت و گوهایی که دولت و مردم افغانستان در آن نقشی نداشته باشند، نتیجه مطلوبی در پی نخواهد داشت.

به گزارش رادیودری، بنا به گفته ی این کنشگران مدنی، در گذشته ها نیز برخی افراد بدون مشوره با آحاد مردم اقدام به ایجاد دولت هایی کردند که از دید مردم  مردود بوده و مشکلات فراوانی را برای شهروندان افغانستان بوجود آورده بود.

آنان هشدار دادند نباید از نام صلح استفاده های شخصی صورت گیرد و زدو بندهای سیاسی انجام شود.

«غلام فاروق راسب» کنشگر مدنی در ولایت هرات بر این باور است که خواست و اراده مردم باید مدنظر گرفته شود و از تکرار وقایع گذشته که تاکنون بحران آن کشور را فرا گرفته است، جلوگیری شود.

«جواد عمید» دیگر فعال مدنی در هرات نگاهی به نشست های جاری برای رسیدن به صلح در خارج افغانستان داشت و گفت: این مذاکرات باید براساس دستورالعمل هایی انجام شود که خواست و اراده مردم افغانستان که بیشترین قربانی ها و خسارات را طی 40 سال گذشته متحمل شدند درنظر گرفته شود.

این گفته های کنشگران مدنی در هرات در حالیست که اجلاسی در مسکو پایتخت روسیه با حضور حامد کرزی رییس جمهور سابق افغانستان، حنیف اتمر مشاور پیشین رییس جمهور غنی، عطامحمد نور، محمد اسمعیل خان و شماری از چهره های سیاسی و جهادی با هیات مذاکره کننده طالبان پایان یافته و بنا به گفته آنان به توافقاتی نیز دست یافته اند.

جزئیات بیشتر در گزارش خبرنگار رادیودری:

کلیدواژه