حوت 29, 1397 12:22 Asia/Kabul
  •  رایزنی دولت افغانستان با ترکیه و یونان برای توقف اخراج اجباری پناهجویان افغان

وزارت مهاجرین افغانستان از رایزنی دولت این کشور با ترکیه و یونان برای توقف اخراج اجباری پناهجویان افغان از این کشور ها خبر داد .

به گزارش رادیو دری به نقل از تسنیم ، وزارت مهاجرین افغانستان دیروز( سه شنبه ) اعلام کرد، کشورهای ترکیه و یونان توافق کردند تا روند اخراج اجباری پناهجویان افغان را متوقف کرده و برای بهبود شرایط زندگی پناهجویان تلاش کنند.

در پی چند مورد خودشکی در بین  مهاجرین افغان به دلیل شرایط ناگوار زندگی این مهاجرین در ترکیه و یونان «سید حسین عالمی بلخی» وزیر مهاجرین افغانستان به این کشورها سفر کرد تا برای بهبود وضعیت اسفبار آنها با مقامات این کشورها رایزنی کند.

وزیر مهاجرین افغانستان پس از بازگشت از این سفر به خبرنگاران در کابل گفت، با مقامات ترکیه و یونان به توافق رسیده تا به مشکلات پناهجویان افغان رسیدگی کرده و از اخراج اجباری آنها خودداری کند.

در حال حاضر بیش از 16 هزار پناجوی افغان در کمپ‌های یونان زندگی می‌کنند.

دولت آنکارا  در سالهای اخیر دهها هزار مهاجر افغان را از ترکیه اخراج کرد .

در چند سال اخیر شمار زیادی از پناهجوی افغان به دلیل وضعیت نابسمان امنیتی در افغانستان راهی اروپا شدند که ترکیه و یونان مسیر اصلی ترانزیت پناهجویان افغان به کشورهای اروپایی محسوب می‌شود.

از حدود چهار دهه پیش با اشغال افغانستان از سوی نیروهای شوروی ونظامیان آمریکایی، میلیون ها نفر از افغانستان آواره شده اند.

کلیدواژه