ثور 23, 1398 15:59 Asia/Kabul
  • اتهام معاون عبدالله درباره نقش اشرف غنی در حمله اقوام کوچی به «بهسود»

معاون ریاست اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان ادعا کرد:حمله اخیر از سوی گروه‌های مسلح وابسته به اقوام کوچی به شهرستان «بهسود» در ولایت وردک با تحریک رئیس جمهوری این کشور صورت گرفته است.

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری تسنیم،«محمد محقق» روز دوشنبه گفت:اشرف غنی اخیرا در دیدار با بزرگان اقوام کوچی به آنها گفته بود که علف زارهای این مناطق را تا نسل‌های آینده به اقوام کوچی اختصاص خواهد داد.

محقق گفت:این اظهارات اشرف غنی به معنای ترغیب اقوام کوچی به راه اندازی جنگی قومیتی با اقوام هزاره در مناطق مرکزی این کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: پیش از این، هرساله نیروهای امنیتی در فصل بهار در خط فاصل بین مناطق «بهسود» و«دشت گوله» به عنوان حائل مستقر می‌شدند تا اقوام کوچی به مردم این منطقه حمله نکنند.

معاون رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان تصریح کرد، اشرف غنی ازاعزام نیروهای امنیتی به این منطقه برای جلوگیری از حملات اقوام کوچی خودداری کرده است.

گروه‌های مسلح وابسته به اقوام کوچی اخیرا به طور گروهی به شهرستان بهسود در ولایت وردک حمله کردند که بر اثر آن شماری کشته و مجروح شدند.

مردم بهسود شیعه و از اقوام هزاره هستند و این شهرستان همواره به دلیل چراگاه‌ های سرسبز مورد حمله اقوام کوچی قرار می‌گیرد.

پیش ازاین نیز اقوام کوچی بارها در بزرگراه بامیان-میدان‌وردک با توقف خودروهای حامل مسافران اقدام به گروگان‌گیری از اقوام هزاره کرده‌ بودند.

کلیدواژه