جوزا 27, 1398 13:28 Asia/Kabul
  • افزایش نگرانی ها  از احتمال سقوط بخش هایی از فراه به دست طالبان‎

مسئولان شورای ولایتی فراه در غرب افغانستان هشدار می دهند که اگر دولت در تامین امنیت ولسوالی های این ولایت توجه نکند احتمال سقوط این مناطق به دست طالبان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، از چند روز گذشته تا کنون مخالفان مسلح دولت در شماری از روستاهای ولسوالی «پشت رود» تجمع کرده و با نیروهای امنیتی نیز به درگیری پرداختند.

«شاه محمود نعیمی» سرپرست شورای ولایتی فراه در گفت و گو با رادیودری از حملات طالبان مسلح به منظور تصرف بخش هایی از این ولایت ابراز نگرانی کرد و گفت: مخالفان مسلح دولت مسیر بزرگراه ها را ماین گذاری می کنند و با انجام کمین‌های گروهی، مسیر ولسوالی پشت‌رود فراه را ناامن ساخته و رفت و آمد نیروهای دولتی را با مشکلاتی به همراه ساخته‌اند.

این نماینده مردم در شورای ولایتی فراه با بیان اینکه از چند روز به این سو مسیر ولسوالی پشت‌رود این ولایت به دلیل تشدید تحرکات طالبان ناامن‌تر شده، اظهار داشت: تعداد زیادی از طالبان در این ولسوالی حضور نظامی دارند و همواره تلاش کرده اند مشکلات امنیتی فراوانی را برای مردم  و دولت ایجاد کنند.

وی پشت‌رود را یکی از مهم ترین مناطق ولایت فراه عنوان کرد و افزود، اگر این ولسوالی با مشکلات امنیتی روبرو شود بدون شک تهدیدات امنیتی در مرکز ولایت فراه نیز افزایش خواهد یافت.

پشت‌رود نزدیک‌ترین ولسوالی به شهر فراه است و بخشی از ساحات آن به روی کمربند امنیتی واقع شده‌اند و سقوط آن خطر بزرگی برای سقوط شهر است.

سرپرست شورای ولایتی فراه از مسئولان ارشد نظامی و امنیتی خواست تا به منظور هرچه بهتر شدن وضع در فراه به افزایش نیرو و تجهیزات توجه اساسی داشته باشند.

در همین حال مقام های امنیتی در فراه ضمن ناتوان خواندن افراد گروه طالبان تاکید دارند: منسوبان امنیتی با راه اندازی عملیات های پاکسازی ضربات جبران ناپذیری را بر گروه طالبان وارد کردند.

«محب‌الله محب» سخنگوی فرماندهی پولیس فراه به رادیو دری گفت: هم اکنون نیروهای مشترک امنیتی در حال انجام عملیاتی به منظور سرکوب طالبان در مناطق  “گچکین”، “چین‌فارسی” و “بلندی” هستند.

این مقام امنیتی در فراه گفت: بر اساس آخرین گزارش ها تا کنون 17 تن از طالبان مسلح در این درگیری ها کشته و زخمی شدند.

سخنگوی پلیس فراه با بیان اینکه این عملیات نظامی در پشت‌رود هم چنان ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: هدف از راه اندازی این عملیات انهدام پایگاه های طالبان است که در این مناطق ایجاد کرده و از همین مناطق تهدیدات امنیتی را بوجود آوردند.

محب با اشاره بر اینکه در این نبرد، نیروهای ارتش، پلیس و قطعات خاص حضور دارند، خاطرنشان کرد:  شماری از مناطق از وجود ماین‌ها و برخی روستاها هم از وجود طالبان پاکسازی شده‌اند.

این گفته ها در حالی مطرح میشود که شهروندان فراه بارها این نگرانی هارا با مسئولان امنیتی و دولتی در میان گذاشته تاکید کرده بودند، برای تامین امنیت فراه نیاز است تا نیرو و تجهیزات کافی در نظر گرفته شود و ارگان های کشفی و استخباراتی نیز جلو فعالیت های افراد مسلح گروه طالبان را بگیرند.

کلیدواژه