آغاز مأموریت سفیر جدید افغانستان در ایران؛ عبدالغفور لیوال روز شنبه آینده وارد تهران میشود
(last modified 1398-04-06T07:23:02+00:00 )
سرطان 06, 1398 11:53 Asia/Kabul
  • آغاز مأموریت سفیر جدید افغانستان در ایران؛ عبدالغفور لیوال روز شنبه آینده وارد تهران میشود

عبدالغفور لیوال، سفیر جدید و نماینده فوق‌العاده رییس‌ جمهوری اسلامی افغانستان روز شنبه آینده(8 سرطان) وارد تهران خواهد شد.

با ورود آقای لیوال به تهران، مأموریت جدید وی به عنوان سفیر کبیر و نماینده فوق‌العاده رییس‌جمهور در جمهوری اسلامی ایران آغاز خواهد شد.

 آقای لیوال پیش از انتصاب به عنوان سفیر جدید افغانستان در ایران، سرپرست وزارت اقوام، قبایل و سرحدات و هم‌چنین مشاور ارشد رییس‌جمهور در امور سرحدات و قبایل بوده است.

 سفیر جدید افغانستان در ایران با بیان این خبر به خبرگزاری آوا گفت که قبل از سفر به تهران، دیدارهای جداگانه‌ای با رییس‌جمهور، رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی، وزیر و مقام‌های ارشد وزارت امورخارجه و هم‌چنین سایر وزارت‌ها و ادارات چون وزرای امورمهاجرین و عودت‌کنندگان، اطلاعات و فرهنگ، عدلیه، صنعت و تجارت و انرژی و آب و هم‌چنین رهبران سیاسی به شمول محمد محقق و دیگران داشته تا دیدگاه‌ها و مشورت‌های این مقام‌ها را در مورد مهاجرین و مشکلات آن‌ها و هم‌چنین برقراری روابط و مناسبات خوب با دولت ایران به خصوص گسترش مناسبات تجارتی و ترانزیتی دو کشور دریافت کند.

 وی افزود که هم‌چنین با نمایندگان مهاجرین افغانستان در ایران در کابل دیدار و گفت‌وگو داشته است. 

آقای لیوال خاطرنشان کرد که دیدارها و جلساتی نیز به رسم خداحافظی و هم‌دلی با جوانان، دانشجویان و فرهنگیان داشته است.

 وی ابراز امیدواری کرده است که در پرتو این دیدارها و صحبت‌ها در نزدیک ساختن هرچه بیشتر مناسبات دو ملت و دو دولت افغانستان و ایران تلاش نماید.

 این در حالی است که وزیر امورمهاجرین و عودت‌کنندگان در دیدار 19 جوزای خود با عبدالغفور لیوال، از وی خواست که روابط دو کشور را طور تنظیم نماید که مهاجرین در محوریت و اولویت قرار داشته باشند.

لیوال نیز در این دیدار تعهد نمود که روابط‌ش را در پهلوی وزارت امورخارجه کشور، با سایر ادارات سکتوری نیز به صورت مستقیم برقرار می‌نماید و وزارت امورمهاجرین را در ایجاد این روابط در اولویت قرار می‌دهد. آقای لیوال در ماه دلو سال گذشته در فرمانی از سوی رییس‌جمهور به جای نصیراحمد نور، به عنوان سفیر جدید افغانستان در ایران منصوب شد. 

کلیدواژه