ابراز همدردی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با دولت و ملت افغانستان
(last modified 1398-04-11T03:40:12+00:00 )
سرطان 11, 1398 08:10 Asia/Kabul
  • ابراز همدردی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با دولت و ملت افغانستان

"علی شمخانی" دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با ابراز همدردی با دولت و ملت افغانستان، اقدام های تروریستی روز دوشنبه در کابل را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا؛ "علی شمخانی" در این پیام به همتای افغانستانی خود با تاکید بر ضرورت گسترش همکاری‌ها و درک مشترک میان تمامی کشورها برای مقابله مؤثر با پدیده شوم تروریسم، افزود: تروریست‌ها و افراط‌گرایان همه مظاهر حیات و زندگی عادی جوامع انسانی را هدف گرفته‌اند.

"شمخانی" تصریح کرد: بی‌شک پایان یافتن این اقدام‌های دردناک از سوی گروه‌های افراطی و وابسته به اندیشه‌های تکفیری تنها با عزم و اراده جدی، همکاری میان کشورهای همسایه و مبارزه واقعی با تروریسم میسر خواهد بود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران افزود: جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل خود را برای کمک به بازگشت ثبات و امنیت و همچنین کمک رسانی به حادثه دیدگان در افغانستان اعلام می‌کند.

عناصر طالبان صبح دوشنبه ابتدا با یک دستگاه خودروی بمبگذاری شده به یک مرکز پشتیبانی نیروهای ارتش افغانستان درمرکز کابل حمله کردند و سپس مهاجمان مسلح با نیروهای امنیتی افغان شدند.منابع افغان از کشته شدن 36 نفر در ناآرامی های کابل خبر دادند.

وزارت بهداشت ودرمان افغانستان نیز شمار مجروحان انفجارها و درگیریهای کابل را 93 نفراعلام کرد.حال برخی از مجروحان نیز وخیم گزارش شده است.

 

کلیدواژه