اسد 15, 1398 15:02 Asia/Kabul
  • پیام تسلیت حجت‌الاسلام سید عمار الحکیم در پی ارتحال «آیت‌الله شیخ محمدآصف محسنی»

در پی ارتحال «آیت‌الله شیخ محمدآصف محسنی» رییس شورای علمای شیعه افغانستان، «حجت‌الاسلام سید عمار الحکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق پیام تسلیتی را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در پی ارتحال «آیت‌الله شیخ محمدآصف محسنی» رییس شورای علمای شیعه افغانستان، «حجت‌الاسلام سید عمار الحکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق پیام تسلیتی را صادر کرد.

متن پیام بدین شرح است:

إنا لله و إنا إلیه راجعون، بانهایت تأسف، خبر درگذشت حضرت آیت‌الله العظمی شیخ محمد آصف محسنی (قدس سره الشریف) را که از فقهای جهان اسلام در افغانستان بودند دریافت کردیم.

ایشان علوم مختلف را نزد مراجع عظام در نجف اشرف تحصیل کردند و سپس به افغانستان بازگشتند و جنبش اسلامی را در این کشور تأسیس کردند.

در این دوره افغانستان، شاهد سیرت علمی و جهادی والای ایشان بود تا زمانی که پس از عمری تلاش و علم و عمل، راضی و مرضی به لقاء پروردگارشان شتافتند.

از خدای سبحان می‌خواهیم که آن بزرگوار را با فیض رحمتش در برگیرد و ایشان را در گستره بهشتش ساکن گرداند و نزدیکان، بستگان، شاگردان و ملت مسلمان و صبور افغانستان را در این مصیبت، تسلی بخشد.

به گزارش فارس، آیت‌‌الله العظمی «شیخ آصف محسنی» مرجع تقلید شیعیان افغانستان و رئیس شورای علمای شیعه این کشور شب گذشته در سن 84 سالگی دار فانی را وداع گفت.

وی از علمای شیعه، مدافع تقریب مذاهب اسلامی، رییس شورای علمای شیعه افغانستان، و بنیانگذار حوزه علمیه و دانشگاه خاتم النبیین در کابل و عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) بود.

کلیدواژه