میزان 09, 1398 10:49 Asia/Kabul
  • صلح اولویت دولت افغانستان است/ اگر طالبان صلح نکنند در جنگ بر آنها پیروز می شویم

مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: نتایج انتخابات ریاست جمهوری هرچه باشد، صلح اولویت دولت افغانستان است.

به گزارش ایرنا، حمدالله محب، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان که به نمایندگی از دولت کابل در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کرد گفت: نتایج انتخابات ریاست جمهوری هرچه باشد، صلح اولویت دولت افغانستان است.

وی اظهار داشت: حدود ۳ میلیون شهروند افغانستان با وجود تهدیدات تروریسم در چهارمین دور انتخابات ریاست جمهوری دموکراسی جوان ما رای دادند و کسانی نیز رای دادند که انگشتان دست‌شان در انتخابات ۲۰۱۴ توسط طالبان به خاطر رای‌دهی قطع شده بود.

وی افزود: کشورهای عضو ناتو در دو دهه گذشته در کنار افغانستان ایستادند و فرصت این را مساعد ساختند که افغانستان از جنگ بیرون آید، بازسازی شود و ما در مورد یک افغانستان جدید مبتنی بر ارزش‌های اسلامی، رسومات افغانی و نجات دائمی از گذشته خونین بیندیشیم.

محب تاکید کرد: از همین‌جا به طالبان و حامیان خارجی آن‌ها پیامی از مردم افغانستان دارم: با ما در روند صلح یکجا شوید، وگرنه ما به جنگ ادامه خواهیم داد و این جنگی است که ما به آن فایق می آییم.

کلیدواژه