عقرب 07, 1398 15:55 Asia/Kabul
  • برگزاری همایش

همایش سه روزه ی چگونگي حکومتداري خوب و حفظ دست اوردها برای چهارده ولایت در شهر جلال اباد اغاز به کار نمود‎.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، این همایش علمي با پیام رئیس جمهوری افغانستان که از سوی شاه محمود میاخیل والي ننگرهار قرائت شد اغاز به کار کرد.

 در پیام رئیس جمهوري امده بود که تحکیم و رشد حکومتداری خوب یکی از اهداف مهم حکومت وحدت ملي بود که تصویب قانون شوارهای محلی و حکومت داری محلی نیز جز این  اهداف میباشد .

در پیام اشرف غنی همچنین گفته شده است که حکومت مکلف است در روشنی نظرات کارمندان محلی نمایند گان نهاد های مدنی و رسانه ها اساتید پوهنتون وهمچنین اشخاص و افراد صاحب نظراساس پیشرفت حکومت داري را بگذارد و بعد از سالها تجارب اکنون وخت ان رسیده است که ضرفیتهای نهاد های محلی حکومت را شناسایی و یک طرح اساسي برای استفاده از این  ضرفیتها ساخته شود.

 شاه محمود میاخیل والي ننگرهار هم در سخنان اش گفت دست اوردهای خوبی در عرصه ی حکومت داری خوب دارد و تجارب خویش را به نمایند گی از اداره ولایتی ننگرهار با اشتراک کننده این همایش در میان خواهد گذاشت.

 حامد کریمی رئیس پلان وپالیسی اداره مستقل ارگانهای محلی گفت هدف از برگزاری این همایش علمی سه روزه این است تا اشتراک کنندگان تجارب ونظریات شان را با هم شریک ساخته و درروشنی ان برای اینده بهتر و عرضه خدمت خوب از طریق حکومتهای محلی به مردم طرح جدید ساخته شود.

 وی گفت در این همایش علاوه بر والیان چهارده ولایات شرقی شمالي و جنوبي ، روسای ادارات مختلف اساتید پوهنتون ها نماینده گان رسانه ها و نهاد های محلی و صاحب نظران حضور دارند.

 

کلیدواژه