اهدای ۵۰۰ هزار جلد کتاب از سوی ایران به مراکز فرهنگی بلخ
(last modified 1400-04-21T05:17:54+00:00 )
سرطان 21, 1400 09:47 Asia/Kabul
  • اهدای ۵۰۰ هزار جلد کتاب از سوی ایران به مراکز فرهنگی بلخ
    اهدای ۵۰۰ هزار جلد کتاب از سوی ایران به مراکز فرهنگی بلخ

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر مزار شریف می گوید: بیشتر از ۵۰۰ هزار جلد کتاب گوناگون از سوی این کشور به مراکز علمی و فرهنگی شهر مزار شریف اهدا می شود که در همین راستا ۵۰۰ جلد به کتابخانه عامه مولانا خسته تحویل داده شد.

به گزارش رادیودری، مطیع الرحمان کریمی؛ رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت بلخ می گوید: کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر مزار شریف بیشتر از ۵۰۰ جلد کتاب های مختلف النوع از تمام رشته های تحصیلی به کتابخانه عامه مولانا خسته کمک کرد.

او در ادامه افزود: بخش کنسولی کشور دوست و همسایه ایران با مراکز علمی و فرهنگی ولایت بلخ در تمام عرصه ها همکاری داشته است.

رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت بلخ با ابراز اینکه دوست خوب کسی است که به دوست خودش کتاب هدیه بدهد، گفت: با وضعیت فعلی کشور به جنگ نه گفته و با همکاری کشور دوست ایران، شرایط کتابخوانی را فراهم کنیم.

وی بیان کرد، دانشگاه علامه طباطبایی و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران برای تامین منابع درسی، همکاری های لازم را با دانشجویان افغانستان دارند.

در همین حال، سید حسن یحیوی؛ سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ولایت بلخ گفت: از سالیان گذشته، کشور ایران حضور گسترده فرهنگی و آموزشی در کنار فعالیت های سیاسی، خدمات کنسولی و اقتصادی در شهر مزار شریف داشته است.

وی افزود: بیشتر از ۵۰۰ هزار جلد کتاب به مراکز علمی و فرهنگی شهر مزار شریف اهدا می گردد و امروز ۵۰۰ کتاب به کتابخانه عامه مولانا خسته تحویل داده شد.

اهدا 20 هزار جلد کتاب آموزشی از سوی کنسولگری ایران به آموزش و پرورش هرات

کلیدواژه