عقرب 09, 1400 11:43 Asia/Kabul

رییس اداره معارف ولایت سرپل بر پایین بودن سطح کیفی آموزش در مکاتب این ولایت اذعان نموده، برتلاشها جهت حل مشکلات موجود فرا روی معارف این ولایت تاکید کرده است.

به گزارش خبرنگار رادیودری، براساس خبرنامه منتشره از سوی مسولان اداره معارف ولایت سرپل مولوی محمد رحمانی که به منظور ارزیابی وضعیت آموزش و پرورش و بررسی مشکلات مکاتب به ولسوالی سوزمه قلعه ولایت سرپل رفته وضعیت آموزش در این ولسوالی را قناعت بخش ندانسته است.

رحمانی با اذعان به این که در تمامی مکاتب دولتی ولایت سرپل کیفیت آموزش درسطح بسیار پایینی قرار دارد، تاکید کرده که اداره معارف این ولایت در تلاش است سطح آموزش در مکاتب را به وجه نیکوی ارتقا دهد.

وی از تمامی معلمان ودست اندرکاران آموزش و پرورش خواسته است جهت افزایش سطح کیفی آموزشی برنامه های تدریسی شان را مدون نمایند و جلو وقت گذرانی های بی مورد را در مدارس بگیرند.

رییس اداره معارف ولایت سرپل همچنان گفته است با این که طی سالیان گذشته بودجه های هنگفتی در بخش آموزش و پرورش هزینه وبه مصرف رسیده است اما به گفته رحمانی نتیجه مطلوبی را درپی نداشته و سطح دانش متعلمین وقدرت درکشان از موضوعات درسی بسیار پایین است .

وی عمده ترین دلایل پایین بودن کیفیت تحصیلی در این ولایت را بی مسئولینی بخش آموزش و غفلت دانش آموزان نسبت به ُسرنوشت خود، نبود امکانات لازم آموزشی و تداوم ناامنی ها طی سالیان متمادی در این ولایت ذکر نموده است.

رحمانی تاکید کرده درحال حاضر که امنیت نسبتا خوبی دراین ولایت برقرار گردیده اداره معارف ولایت سرپل تلاش دارد به مشکلات معلمان و دانش آموزان رسیدگی ودرکیفیت بخشی سطح آموزش برنامه های جامعتری را روی دست گیرد.

رییس اداره معارف ولایت سرپل یکی از دلایل عمده در عقب افتادن و بی توجهی به آموزش باکیفیت را ترویج یافتن رشوه ستانی از سوی برخی معلمان  از دانش آموزان به منظور دادن نمرات بلند و کامیاب نمودن آنان ذکر نموده هشدار داده است پس از این با رشوه خواران و رشوه دهندگان برخورد قانونی صورت می گیرد.

رحمانی همچنان گفته است هر آموزگاری که درانجام وظایف محوله خویش وغفلت بورزد و نسبت به کیفیت آموزش بی توجهی نمایداز وظیفه اش سبکدوش خواهد شد.

گزارش تکمیلی کاظم حیدری خبرنگار رادیودری از شمال افغانستان:

۴۶ درصد مکاتب افغانستان ساختمان ندارد

کلیدواژه