کاهش ورود گردشگران به ولایت بامیان
(last modified 1400-10-14T14:07:45+00:00 )
جدی 14, 1400 18:37 Asia/Kabul
  • کاهش ورود گردشگران به ولایت بامیان
    کاهش ورود گردشگران به ولایت بامیان

باشندگان بامیان می گویند که در گذشته با وجود جنگ، گردشگران داخلی و خارجی زیادی برای دیدن مکان های تاریخی و تفریحی به این ولایت می آمدند، اما از چندی به این سو، شمار گردشگران در این ولایت کاهش یافته است.

به گزارش رادیودری، باشند‌گان ولایت بامیان می‌گویند که در گذشته با وجود جنگ و درگیری‌ها، گردشگران داخلی و خارجی زیادی برای بازدید از اماکن تاریخی به این ولایت می‌آمدند.

این باشندگان می گویند که اما از چندی به این سو، شمار گردشگران در این ولایت کاهش یافته است.

قابل ذکر است که بامیان در کنار این‌که شهری با جاذبه‌ها و شگفتی‌های فراوان است، زیستگاه مردمان فقیر و خانواده‌های نیازمند نیز است که کاهش حضور گردشگران داخلی و خارجی، باعث فقر بیشتر در این ولایت شده است.

صعنت گردش‌گری دومین منبع درآمد باشندگان بامیان پس از زراعت و مال‌داری است. در سال‌های گذشته، سالانه نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی این ولایت دیدن می‌کرد؛ اما در دو سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا، این رقم کاهش چشم‌گیری داشت.

بامیان که مجسمه‌های تخریب شده صلصال و شهمامه، شهرهای ضحاک، غلغله، سرخوشک و ده‌ها جای تاریخی دیگر در آن موقعیت دارد، در گذشته هر سال میزبان ده‌ها هزار گردش‌گر داخلی و خارجی بود.

بنابر گزارش ها؛ در ولایت بامیان، حدود ۱۰ هتل مجلل و ده‌ها رستورانت محلی، به‌هدف پذیرایی از گردش‌گران، فعالیت می کردند که اکنون با کاهش شمار گردش‌گران در این ولایت، برخی هتل‌داران و کسبه‌کاران را نگران ساخته است.

محدودیت‌های ورود گردشگران به ولایت بامیان برداشته شد

کلیدواژه