سنبله 09, 1401 13:55 Asia/Kabul

یادداشت (تقریظ ) رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» خاطرات بانو "سبا بابایی" تنها زن ژاپنی مادر شهید دفاع مقدس منتشر شد.

به گزارش رادیو دری، رهبر معظم انقلاب اسلامی در یادداشت خود بر این کتاب تصریح کرده اند: سرگذشت پرماجرا و پرجاذبه‌  این بانوی دلاور که با قلم رسا و شیوای حمید حسام نگارش یافته است، جدّاً خواندنی و آموختنی است.

تقریظ "حضرت آیت الله خامنه ای" رهبر معظم انقلاب اسلامی  بر کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» خاطرات  زنده یاد سبا بابایی در مراسم سیزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت منتشر شد.

حضرت آیت الله خامنه ای  در این متن  اظهار کرده اند :  این بانوی گرامی و همسر بزرگوار او را سالها پیش در خانه‌شان زیارت کردم و  خاطره‌ آن دیدار در ذهن من ماندگار است؛ آن روز جلالت قدر این زن و شوهر با ایمان و با صداقت و با گذشت را مثل امروز که این کتاب را خوانده‌ام، نمی‌شناختم و تنها گوهر درخشانِ شهید عزیزشان بود که مرا مجذوب می کرد.

ایشان همچنین تاکید کردند: ساخت فیلم بر اساس زندگی خانم بابایی حرکت مهم و مؤثری برای معرفی و آبروبخشیدنِ به خانواده‌  اسلامی و مرد مسلمان است  و نباید از آن غفلت شود.

سبا بابایی (کونیکو یامامورا)، تنها مادر شهید است که اصالتی ژاپنی دارد و «محمد بابایی» فرزند شهیدش جوان نوزده ساله‌ای بود که هم در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌های زیادی داشت و در زمان جنگ تحمیلی هم با وجود سن کم، راهی جبهه‌ها شد و در عملیات والفجر۱ و در منطقه فکه به شهادت رسید.

این بانوی ژاپنی مسلمان چندی پیش پس از تحمل یک دوره بیماری به فرزند شهیدش پیوست.

مادر تنها شهید ژاپنی دفاع مقدس، به فرزند شهیدش پیوست

تنها مادر ژاپنی شهید دفاع مقدس در بیمارستان بستری است

کلیدواژه