سرطان 11, 1401 09:59 Asia/Kabul
  • رئیسی درگذشت مادر ژاپنی شهید دفاع مقدس را تسلیت گفت
    رئیسی درگذشت مادر ژاپنی شهید دفاع مقدس را تسلیت گفت

رئیس جمهوری اسلامی ایران در پیامی درگذشت تنها مادر ژاپنی شهید دفاع مقدس را تسلیت گفت و برای آن مرحومه علوّ درجات و همنشینی با فرزند شهیدش را آرزو کرد.

به گزارش رادیو دری؛ سید ابراهیم رئیسی در پیام تسلیت خود به مناسبت درگذشت سبا بابایی (کونیکو یامامورا) مادر تنها شهید ژاپنی دفاع مقدس آورده است: این مهاجر سرزمین آفتاب با پرورش فرزند دلاورش شهید گرانقدر "محمد بابایی" و تقدیم او در مسیر دفاع از میهن اسلامی ایران، نام و یاد خود و فرزندش را در دفتر زرین ایثار و شهادت برای همیشه ماندگار کرد.

رئیسی در این پیام افزوده است: این مادر فداکار بعد از تشرف به دین مبین اسلام و ایمان و ارادت به مکتب تشیع و خاندان عصمت و طهارت (ع)، با مهاجرت به ایران فصل جدیدی از زندگی خود را آغاز کرد.

در ادامه این پیام آمده است: ایشان پس از شهادت فرزندش هم با انجام فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای از جمله ساخت آموزشگاه شهید محمد بابایی در یزد، راه اندازی موزه صلح تهران، راه‌اندازی بازارچه‌های خیریه، همراهی و راهنمایی دانشجویان ژاپنی در ایران و تدریس قرآن کریم آثار و خدمات ارزنده‌ای به یادگار گذاشت.

 «کونیکو یامامورا»(سبا بابایی) مادر تنها شهید ژاپنی دفاع مقدس که به دلیل بیماری در بیمارستان «خاتم الانبیاء» تهران بستری بود،  روز جمعه درگذشت.

کونیکو یامامورا در خانواده‌ای بودایی در ژاپن متولد و در ۲۰ سالگی با جوانی مسلمان و ایرانی آشنا شد و تحت تأثیر اخلاق اسلامی این جوان مسلمان به دین اسلام مشرف شد.

او با الهام از کتاب آسمانی قرآن نام «سبا» را برای خود برگزید و بعد از ازدواج به ایران مهاجرت کرد و صاحب فرزندی شد که در جبهه‌های جنگ تحمیلی به شهادت رسید.

مادر تنها شهید ژاپنی دفاع مقدس، به فرزند شهیدش پیوست

کلیدواژه