عقرب 07, 1401 13:01 Asia/Kabul
  • ایران در توسعه کتابخانه‌ های عمومی رتبه نخست جهان اسلام را دارد
    ایران در توسعه کتابخانه‌ های عمومی رتبه نخست جهان اسلام را دارد

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تاکید کرد : ایران در توسعه کتابخانه‌های عمومی در منطقه و جهان اسلام جایگاه نخست را دارد و شبکه گسترده‌ای از این مراکز فرهنگی در کشور شکل گرفته است.

به گزارش رادیو دری، سه هزار ۷۰۰ کتابخانه عمومی در ایران،   وجود دارد که  ۲ هزار و ۷۰۰ کتابخانه به صورت مستقیم زیر نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی قرار دارد و یکهزار مورد نیز به صورت مشارکتی  اداره می‌شود.

در کتابخانه‌های عمومی،  فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی متعددی در جریان است و  بسیاری از اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر دستگاه‌های فرهنگی در این مراکز اجرایی می‌شود.

 " مهدی رمضانی "  دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور امروز ( شنبه  ) در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان بوشهر  و امام جمعه بوشهر گفت : در دنیا  ایران در ایجاد شبکه کتابخانه‌های عمومی در میان ۱۵ کشور نخست قرار دارد.

رمضانی با اشاره به تاکیدات  مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی  بر کتابخوانی،  گفت : ایشان همواره در این زمینه حساسیت خاصی داشته‌ اند و تقریض‌هایی نیز  بر چندین کتاب نوشته اند که  نشانه توجه به این حوزه است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور  افزود :   شبکه و مدل‌های نوین کتابخانه‌ها اجرا شده و برخی از کتابخانه‌های عمومی در کشور بیش از ۶۰ خدمت ارائه می‌کنند و کتابخانه‌های عمومی به  پایگاه‌های اجتماعی و فرهنگی تبدیل شده‌اند.

 

کلیدواژه